Dag 5, Portela de Tamel - Ponte deLima, 23 km

14 september 2019 - Ponte De Lima, Portugal

Een heerlijke dag vandaag. Het weer was nog wel warm maar minder drukkend dan gisteren en er hing een beetje sluierbewolking waardoor de zon wat getemperd werd. Daarnaast was de route prachtig, veel afwisseling, een dorpje, velden met maïs of druiven, een bos, er was van alles te beleven. Omdat de herberg die ik voor vandaag uitgekozen had pas om 4 uur open ging heb ik het zeer rustig aan gedaan, wat langere pauzes in cafés en vaker even stil gestaan/gezeten. Gisteren, vandaag ook weer kwam ik onderweg een keer of 4 van die fonteintjes tegen. Een tapje uit de rots met een stenen bak eronder. Het water dat er uit kwam was ijskoud en het bakje stond vol heerlijk om je handen er in te steken en zo even te blijven staan. Mijn handen zaten tot over mijn polsen onder water, man man, heerlijk. Het was nog drinkbaar ook (anders zouden ze het aangeven en zou ik dit niet meer kunnen schrijven). Dat zijn van die kadootjes die je krijgt onderweg. Een ander cadeau: een boom met zeer rijpe abrikozen waarvan er veel op de grond lagen en  erg lekker waren. Een man die langs de kant van de weg vijgen aan het plukken was gaf me een handvol. Wat je hier veel ziet zijn druivenstruiken om een weilandje of maïsakker heen. Wat de funktie daarvan is weet ik echt niet maar de druiven zijn lekker, klein maar lekker. Zo krijg je elke dag wel kadootjes, heerlijk is dat. En dan heb ik het nog niet eens over al jullie reacties. Mijn dank hiervoor. Het lopen gaat ook steeds beter. Overmorgen loop ik Spanje al in, daar ga ik dan een rustdag houden.

Bom Dia, groet, Paul

1. Aline:
    Ha Paul,

Superleuk om je reis zo te kunnen volgen! Veel succes nog en hopelijk nog veel kadootjes onderweg!

groeten, Aline
  2. Karin:
    Ha mop,
    Klinkt al een topdag! Wat heerlijk dat je zo rustig aan kan doen. Straks kom je nog he!lemaal mindful terug 😂😂.
    Blijf genieten 😘😘
  3. Astrid:
    14 september 2019
    Wat ga je alweer snel door het land! We zijn -niet eens stiekem- jaloers op je cadeautjes... abrikozen, druiven, vijgen... van de vijgen hier uit onze boom kunnen we niet meer genieten want niet meer zoet en de heerlijke pruimen zijn op... het wordt behoorlijk herfstig dus geniet ajb van de warmte! Succes met wandelen, (het is wat mij betreft een roteind elke dag hoewel in fijne omgeving) van ons 👍👍👍 en dikke kus
  4. Karl Ulrich:
    14 september 2019
    Hoi Paul, heerlijk om te lezen dat je zo geniet, het is je gegund! Bij Orff vroegen ze waarom je er niet was. Hier prachtige nazomer dag, hoe bevalt je petje met I Amsterdam erop?
  5. Saskia Van der kreke:
    14 september 2019
    Lieve Paul, wat een mooie dag heb je weer meegemaakt! Ik lees met plezier elke avond. Wat een mooie kadootjes heb je gekregen vandaag. Geniet ervan. Succes morgen. Xxx
  6. Louise:
    14 september 2019
    Jouw beschrijving van je tocht: echt een dagelijks cadeautje. 😘
  7. Toke Hummeling:
    14 september 2019
    Wat een mooie foto's. Ik herken je verhaal in de beelden. Het is nog volop zomer op jouw route. Heerlijk dat je rustig aan doet en met zoveel aandacht alles beleeft!!
    Fijn wandelzondag😀😀
  8. Annette van Zijp:
    Dag Paul,
    Wat weer mooi beschreven. Ik ruik de abrikozen haast. Fijne wandeldag morgen.
    Ook hier genieten van een prachtige nazomerdag.
    Lieve groet, Annette
  9. Tineke kalis:
    14 september 2019
    Lekker Paul, ik dacht aan je vanmorgen toen ik - gehaast - op pad ging: " ..niet eens tijd om even "bom dia" te zeggen. Dus vanmiddag maar even bijgekletst. Leuk dat je ook een soort groepje hebt nu. Hier ook na 4 dagen lopen, de stuurste mannen kussen me nu weltrusten hahaha. En je zei nog: geen mannen! :-)
    Heb het goed morgen, keihard doorgaan met genieten. Ik ga morgen ontdekken - of niet- hoe erg het is om 6 kg minder op mn rug te hebben. Trusten!
  10. Marjanne Roggeveen:
    15 september 2019
    Oh Paul, wat is het heerlijk genieten van je reisverslagen, in gedachten wandel ik met je mee....
  11. Aleida:
    15 september 2019
    Wat fijn al die natuurlijke cadeautjes en ook nog gezond :)
    Gelukkig kun je erg genieten onderweg en is de route mooi. Nog even en je bent weer in Spanje. Kun je je weer verstaanbaar maken!
  12. Aadrichard:
    15 september 2019
    weg uit het jachtige bestaan en blij met kleine kadootjes.mooi weergegeven Paul.