Dag tien alweer

30 april 2024 - Douglas, Man

Gisteren een goed verregende dag gehad, vandaag was het eigenlijk net zo erg. In de nacht hoorde ik het al goed spoken op zee en toen ik vanochtend wakker werd regende het flink en stormde het ook. Weer mis dus. Nou zal ik verder niet gaan klagen, van de tien dagen hier heb ik acht prachtdagen gehad, meer dan ik verwachtte. Ik heb vanochtend alles rustig aan gedaan en wilde mijn koffer maar vast gaan pakken. Om 11 uur vanochtend werd het droog en besloot ik toch maar naar buiten te gaan. Een wandeling in een natuurgebied zat er niet in. Met zoveel regen gevallen waren alle paden drassig dus dat leek me geen goed plan. Ik was nog niet in het havengebied geweest dus op weg daar naar toe. Mooie oude gebouwen en bouwvallige rommel wisselden elkaar af, dat gold voor de gebouwen maar ook voor de boten in de haven. Wel een prachtige vissersboot gezien. Onderweg bij Starbucks een lekkere koffie gedronken en een paar winkels ingelopen. Er zit hier een prachtige Waterstones boekwinkel, niet zo groot als in de Kalverstraat maar erg plezierig om doorheen te wandelen. Alles bij elkaar heb ik toch zo’n 8 km gewandeld. Toen ik bijna terug was bij het hotel begon het toch weer te regenen en dat doet het nu nog steeds. Morgen vertrek ik naar Liverpool. Dan laat ik niks van me horen. Donderdag t/m zaterdag weer wel. Isle of Man is een prachtig eiland, veel wandelgelegenheid. De mensen zijn ontzettend aardig, ik word de hele dag gegroet. Het busvervoer is geweldig en zeer punctueel, dit geldt voor de bussen maar ook voor de trams. Veel mooie winkels zijn er niet, voor de luxe merken moet je denk ik echt naar Liverpool of Dublin. Ik vond veel winkels het niveau hebben van de Action en Zeeman. Toen ik 11 dagen geleden hier aankwam zaten er erg veel mensen op de boot met tassen van alles modemerken Maar goed, ik kwam niet om te winkelen, wandelen heb ik volop kunnen doen.

tot donderdag

1. Ramon:
    30 april 2024
    Tja, zulke dagen heb je ook. En toch weer leuk om te lezen. Goede reis naar Liverpool. Wist je al dat The Beatles daar vandaan kwamen? 😂😜🙃
  2. Magda:
    30 april 2024
    Goede reis morgen en tot donderdag Paul! Het is weer genieten van al je verhalen.
  3. Paul:
    30 april 2024
    Ramon, wist ik niet, weet nu wel dat de BeeGees hier van Man komen
  4. Loes Starreveld:
    30 april 2024
    Gelukkig niet de hele dag regen. Mooie foto’s en weer genoten van je verslag.
    Goede reis naar Liverpool en tot donderdag!
  5. Tineke Kalis:
    30 april 2024
    Stoer dat je je niet uit het veld laat slaan door de regen. Prachtig zoals je ons mee hebt laten genieten, dank je wel! Goeie reis morgen, hopelijk is de zee rustig.
  6. Toke:
    30 april 2024
    Ondanks alle nattigheid en storm toch een mooie dag. Prachtige foto's ook! Goede reis en we horen weer snel van je.
  7. Pien:
    1 mei 2024
    En toch weer droog en lekker gelopen! Plezier in Liverpool!
  8. Marc:
    1 mei 2024
    Jammer van de regen maar al met al toch geslaagd . Goede reis morgen naar Liverpool en veel Beatles plezier daar !!!

Jouw reactie