Dag regen, eh sorry, dag negen

29 april 2024 - Douglas, Man

Acht dagen mooi weer gehad en vlak voor het eind keert de herfst terug. Vannacht was het al behoorlijk te keer gegaan, regen, wind. Toen ik vanochtend wakker werd was het wel droog maar ook grijs. Na het ontbijt was het weer gaan regenen en het is niet meer droog geworden. De zee is erg wild, echt een herfstdag. Mijn plan om met de bus naar St. John te gaan en daar te gaan wandelen heb ik toch doorgezet. Een keer per jaar komt de Tynwald, het parlement van Man bij elkaar in een soort park, zeg maar een soort prinsjesdag. Daar worden elk jaar op 5 juli de nieuwe wetten van het eiland voorgelezen. De Tynwald schijnt het oudste parlement ter wereld te zijn. IJsland schijnt eerder te zijn geweest met een parlement maar dat is een tijdje uit de running geweest. Zo onder de grijze lucht in de regen zag het er niet echt opzienbarend uit maar in een zonnetje met allemaal feestelijk geklede hoogwaardigheidsbekleders moet het een imposant gezicht zijn, oude traditie. Achter het veld lag een prachtig park, officieel een Arboretum, een bomenpark. Allemaal verschillende bomen, met bordjes met naam er op. Ook veel bomen die ter nagedachtenis van deze of gene geplant waren. Kortom, een prachtig park maar door de regen waren de paden amper toegankelijk, ik glibberde voortdurend weg. De regen maakte me niet echt vrolijk dus ik ben weer terug gelopen naar St. John. Daar een kop koffie gedronken Ze hadden er zelfs mijn favoriete Flat White. Terug naar Douglas en daar nog even door de regen door de stad gelopen maar dat inspireerde ook niet echt. Morgen de laatste dag. Ik hoop dat het weer me iets beter gezind is.

tot morgen

1. Magda:
    29 april 2024
    Balen van de regen. Ik duim mee voor een zonnige en droge laatste dag!
  2. As:
    29 april 2024
    Ondanks de regen, toch hele mooie foto’s!Ik kijk er steeds met plezier naar
  3. Annette Van Zijp:
    29 april 2024
    Wel interessante informatie, maar balen vd regen.
    Hopelijk morgen een redelijk mooie dag. Altijd fijn om met goed weer vakantie af te sluiten.

Groetjes , Annette
  4. Tineke Kalis:
    30 april 2024
    Ach wat sneu, maar hopelijk blijft het hierbij en kun je met zon afscheid nemen van je Man.
  5. Marc:
    30 april 2024
    Dat is jammer Paul hopelijk morgen beter en kun je de have ontdekken , moet wel even weten of je daar kunt vissen en wat je kunt vangen staat denk ik niet op je lijstje . LOL Hou mijn vingers gekruist voor morgen lieve Paul hoop voor het beste !!!
  6. Loes Starreveld:
    30 april 2024
    Wat jammer van die regen. Duimen dat het vandaag droog is!
  7. Marianne:
    30 april 2024
    Ik hoop dat het droog is morgen. De laatste dag alweer. Wat gaat het toch snel. Maar je hebt nog een week, dus Paul genieten maar.
    Gr Marianne
  8. Marjanne:
    2 mei 2024
    Echt jammer van het weer, maar wel een interessante ervaring weer Paul!

Jouw reactie