Dag twaalf, Liverpool

2 mei 2024 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Zoals jullie weten waren de laatste twee volle dagen op het eiland Man qua weer niet al te best. Ik was dan ook aangenaam verrast dat het de ochtend van vertrek prima weer was Mijn koffers waren al ingepakt tijdens het slechte weer dus er hoefde niet veel te gebeuren. Ik mocht de koffers in het hotel achterlaten, ik hoefde pas om 2 uur bij de boot te zijn. Een mooie wandeling gemaakt in de haven en nog wat gewinkeld en toen terug gelopen naar de paardentram. De boot vertrok op tijd, we hadden een zeer rustige zee waardoor we ruim een half uur vroeger aankwamen in Liverpool. Een rustige avond in het hotel gehad, beetje gekletst met een aardige gast van het hotel. Vanochtend was ik vroeg wakker, om 9.30 was ik buiten, op weg naar Penny Lane. Het weer was prachtig, eerst nog een matig zonnetje maar dat veranderde snel in een uitbundige zonneschijn. Ik had besloten naar Penny Lane te lopen, hoe dat verder zou gaan wist ik nog niet. Penny Lane lag duidelijk niet naast de deur, zo’n 8 km lopen. De straat zelf veel een beetje tegen, er zijn was belangrijker. Ik besloot door te lopen naar Strawberry Fields, eenplek waar ze meer van gemaakt hebben. Een uitbundig park vol met teksten van John Lennon. Om de hoek stond het huis waar John Lennon opgegroeid was, een paar straten verder het huis waarb Paul McCartney opgegroeid was. Na Strawberry fields heb ik beide huizen bezocht. Ik ben blij dat ik het zo gedaan heb, ik kreeg toch een indruk hoe beiden opgegroeid zijn, Een beetje in dezelfde buurt, elkaar regelmatig ontmoetend in Penny Lane. Het geeft toch een idee hoe de Beatles zijn begonnen. . Maar goed, een enorm eind gelopen, totaal 18.2 km dus verstandig geweest en met de bus teruggegaan.

tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corrie Boer Michels:
    2 mei 2024
    Wat super leuk om even in de “ kinderschoenen” van de Beatles te staan Paul. Eén mooi toetje van je wandelreis en toch veel km in de benen vandaag: respect!
  2. Marga & Aad:
    Leuk...
    Je was op historische grond Paul!
  3. Marjanne:
    2 mei 2024
    Wat een mooi idee dat je daar bent geweest, is toch historie!
    Geniet nog even!
  4. Tineke Kalis:
    2 mei 2024
    Mooi verhaal en leuk om hun huizen te zienen Strawberry Fields. Zouden er van die piepkleine bos-aardbeitjes tussen de bomen hebben gestaan..?
    18 km.. you did it! Respect!
  5. Henny:
    2 mei 2024
    Paul wat een geweldig verhaal , en mooi om te zien hoe het allemaal ontstaan is met de Beatles , top reis 👍
  6. Magda:
    2 mei 2024
    Leuk verhaal Paul! Geinig om op die bekende plekken te zijn.
  7. Toke:
    3 mei 2024
    Wat fijn dat je laatste missie voor deze vakantie geslaagd is. Veel plezier morgen !!
  8. Mayke:
    3 mei 2024
    Benieuwd ook hoe je het eten op vakantie vindt. Volgens mij is het niet helemaal mijn keuken, benieuwd of je lekker gegeten hebt. Liefs
  9. Loes Starreveld:
    3 mei 2024
    Wat leuk om op al die bekende plekken te zijn!
    Fijne dag vandaag!
  10. Jiene:
    3 mei 2024
    Wat n leuke verhalen en prachtige tocht weer Paul!
  11. Marc:
    3 mei 2024
    !8 km das een hoop , vast mooi en een beetje ontroerend om daar te zijn geweldig Paul geniet !!!
  12. Marianne:
    3 mei 2024
    Heel wat km. gelopen . Leuk dat je daar was Paul. Lekker genieten.

Jouw reactie