Achtste dag, gisteren werkte deze site niet, vandaar nu pas het verhaal

29 april 2024 - Douglas, Man

Laxey. Voor vandaag had ik een wandeling bedacht in Laxey, een dorp zo’n 12 km verderop. Ik ging er met de tram naar toe. Een half uur rammelen, schudden en vooral piepen. Toen ik in Laxey aankwam stond daar de tram te wachten die de reiziger naar het hoogste punt van Isle of Man zou voeren. Ik besloot mijn plannen voor vandaag om te gooien en eens de toerist uit te hangen. Het trammetje omhoog genomen. Het deed er een half uur over maar daar kreeg je wel wat voor. Prachtig uitzicht aan alle kanten. Aan het eindpunt was een hotelletje waar goede koffie te koop was en de lekkerste taarten. Na dat genuttigd hebbende ben iki een stukje buiten gaan lopen om te genieten van het uitzicht. Dat was fenomenaal. Na een half uur heb ik weer de tram terug genomen. Toen ik weer beneden stond ben ik de wandeling gaan maken naar het Laxey Waterwiel, het grootste waterwiel ter wereld. Een wiel met een doorsnee van 22 meter gemaakt om water uit de mijngangen te pompen. Je kon ook nog een stukje een mijngang inlopen waarbij je zo’n bouwhelm op moest. Waarom dat was werd al snel duidelijk, de gang was zo laag dat je voortdurend je hoofd stootte. Het wiel was enorm en adembenemend. Zo gigantisch. Je kon er helemaal omheen lopen en er erg dicht bij komen. Hierna weer terug naar het station en de tram terug genomen naar Douglas. Bij het eindpunt van de tram is een erg leuke pub, erg Engels. Daar weer even gezeten en toen terug naar het hotel. Het weer was weer geweldig, geen jas nodig, alleen een  tshirt met vest.

gisteren heb ik wel een foto geplaatst van de mobiele sauna maar er verder niets over gezegd. Het was de tweede keer deze week dat ik zo’n sauna zag. Hij werd aangevoerd door een SUV.  Hij koos een standplaats aan het strand en dan kon je gezellig met vrienden/vriendinnen de sauna in. Die van gisteren had ook nog een hot tub en een koude douche. Een erg leuk idee, niet eerder gezien.

Tot morgen

1. As:
    29 april 2024
    Toeristisch… en meer dan mooi zeg!
  2. Corrie Boer Michels:
    29 april 2024
    Wederom prachtig Paul. Wat een rust en fraaie vergezichten.
  3. Toke:
    29 april 2024
    Wat een fantastische dag weer!! Je hebt echt ongelooflijk geluk met het weer. Je hebt het vast verdiend. Fijne dag vandaag!
  4. Guido Giling:
    Helemaal top die berg.
  5. Karin:
    30 april 2024
    Prachtige foto's Paul, leuk om mee te genieten! Ik wens je nog een fijne droge zonnige laatste dag!

Jouw reactie