Dag 7 alweer

27 april 2024 - Douglas, Man

Mensen, wat vliegt de tijd. Ik ben al een week aan de wandel, nog maar drie dagen te gaan. Vannacht werd ik een keer wakker van een behoorlijke regenbui. Ik dacht even dat het gedaan was met mijn geluk rond dit mooie weer maar gelukkig viel ik snel weer in slaap. Vanochtend werd ik wakker en zag ik dat de zon in de kamer scheen. Na het ontbijt kwam ik op de kamer terug en zag ik dat het aardig begon te betrekken buiten. Ik ben toch maar gegaan en zocht in de bus twee kortere wandelingen uit die wel op elkaar aansloten maar bij slecht weer kon ik er een laten vallen. Ik ben met de bus naar Port Erin gereden en daar begonnen met de wandelingen. Het bleek prachtig weer te zijn. Zo mooi dat ik zelfs mijn jas uit kon trekken. Port Erin bleek een alleraardigst plaatsje te zijn, niet groot maar een vriendelijke plek. De wandeling voerde eerst langs de boulevard. een mooi zanderig strand met een hele rij huizen aan het strand met een schattige voortuin. Ik had het nog nooit zo gezien. Lijkt me geweldig om zo te wonen, je doet het tuinhek open en loopt zo het strand op. Ideaal om Bika zo uit te laten. Het eerste deel van de wandeling voerde door buitenwijken maar al snel was daar weer het groene land. Halverwege kon de jas uit. De twee wandelingen konden mooi samen gewandeld worden, totaal zo’n 10 km. Op de heenweg zag ik vanuit de bus dat het er in Castletown erg gezellig uitzag. Castletown was het plaatsje waar ik gisteren gewandeld heb maar waar ik verder niet rondgekeken had. Ik heb  dus een bus tot Castletown genomen en ben daar even rond gaan kijken. Een lief plaatsje. Om 16.00 uur was ik weer in Douglas. Wat ik al eerder ontdekt had, nog maar heel kort geleden is dat de Bee Gees op het eiland Man geboren zijn. Ik heb altijd gedacht dat ze uit Australië kwamen. Ze zijn dus hier geboren en als kind met hun ouders naar Australië vertrokken. Er staat een lelijk standbeeld van de drie mannen op de boulevard.

tot morgen

1. Magda:
    Prachtige foto's!
  2. Tineke Kalis:
    27 april 2024
    Leuk dat je de grens van spanje tijdelijk verlegd hebt naar UK. Even helemaal anders en nieuw.
  3. Marjanne:
    27 april 2024
    De gebroeders Gibb zien er in het ‘echie’ beter uit hoor! Leuke dag weer Paul!
  4. Joke Baars:
    28 april 2024
    Je boft enorm met het weer. Leuke blog!
  5. Marc:
    28 april 2024
    Ja dat is lelijk de Bee Gees had bijna niet erger gekund ,maar de stoom locomotief maakt het weer helemaal goed . Als ik het geld zou hebben had ik er een in mijn achtertuin rondje laten rijden . Geweldig mooi . Leuk Paul !!!
  6. Marc:
    28 april 2024
    Iets mis gegaan dacht ik een geplaatst had maar zie hem niet. Inderdaad een lelijk standbeeld had bijna niet erger gekund , maar de stoom locomotief maakt dat weer helemaal goed geweldig , als ik het geld zou hebben liet ik er een in mijn tuin rondjes rijden.
    Weer een leuke dag Paul !!!
  7. Henny:
    28 april 2024
    Prachtige plaatjes weer Paul en wat heb je een mazzel met het weer , geniet ervan 🌞👍🚶‍➡️
  8. Guido Giling:
    28 april 2024
    Ah ah ah ah stayin alive, stayin alive.... en dat doe je Paul
  9. Marga & Aad:
    Weer prachtige foto's Paul! 😘🚶‍➡️
  10. Annette Van Zijp:
    28 april 2024
    Fijne wandelvakantie! En wat bof je met het weer!

Goede voortzetting.
  11. Jason: