De eerste trainingsdag

31 augustus 2014 - Amsterdam, Nederland

Ik was natuurlijk al een tijd bezig met voorbereidingen. Een paar jaar geleden ben ik al lid geworden van het Genootschap van Sint Jacob, een leuke club mensen die je met raad en daad bijstaan. Heel langzaam komen de eerste spullen binnendruppelen, een reisbestek, een lakenzak, een lichtgewicht en sneldrogende handdoek en nog zo wat. Ik ben al bij de grote trekkerswinkels geweest, Bever, Zwerfkei en oriënteer me via het net. In het voorjaar ga ik echt mijn spullen aanschaffen, rugzak, lichtgewicht kleding, tweede paar schoenen. Begin april moet het er dan van komen. Maar vandaag ben ik dan begonnen met de eerste training. Een kilometer of 20 gelopen, zonder bepakking, maar toch…. 41/2 uur heb ik er over gedaan. Een prachtige wandeling met gelukkig goed weer. Nu wel wat stijfheid in heupen en benen maar de bedoeling van trainen is dat het over gaat. Ik wil voor mijn vertrek eens per maand een blog op het net zetten. Wanneer ik echt weg ga zal ik het eens per week gaan doen. Ik hoop dat het gelezen gaat worden.

1. Mireille:
    4 september 2014
    Was het maar vast april; nieuwe lente en de hele zomer nog voor de boeg, maar ook jouw verhalen en belevenissen onderweg! Alvast veel voorpret gewenst! Gr. Mireille
  2. Clarien:
    6 september 2014
    We leven met je mee, Paul.