Dag 11, Arcade - Pontevedra, 11.3 km

20 september 2019 - Vigo, Spanje

Een korte route vandaag. Toen ik vanochtend startte was het bewolkt en benauwd. Ook was de vochtigheid in de lucht hoog waardoor je binnen een paar minuten al drijfnat van het zweet was. Niet prettig om te lopen dus. Ik had gelezen dat het stadje waar ik nu ben leuk zou zijn dus ik dacht dat het beter was op tijd te stoppen. Ik ben net terug van een rondje stad, het is (op Porto na) de grootste stad waar ik geweest ben tot nu toe. Mijn boekje zegt dat het een kleine versie van Santiago is, daar ben ik nog niet achter gekomen. Nou zegt mijn boekje wel meer. Zo heb ik het idee dat de afstanden die aangegeven worden langer zijn dan zij zeggen. Toch gebruik ik het boekje veel, vooral tijdens het lopen kijk ik er regelmatig in. Ik wil graag weten waar ik vandaan kom en waar ik naar toe ga (willen we dat niet allemaal?). Voor morgen is het ook nog niet zeker hoe ik ga lopen, er schijnt regen te komen. Afkloppen, tot nu toe heb ik tijdens het lopen nog geen drup gehad. Het heeft een keer in de avond geregend maar toen zaten we binnen. Voordeel met die hoge luchtvochtigheid is wel dat de geuren veel sterker zijn. Ik liep vanochtend een bos in en het leek of ik een bos zoethout onder mijn neus had, even later liep ik door vooral naaldbomen en was het net een fles shampoo met dennengeur die ik rook. Ik kwam ook langs een veld met allemaal mintplanten, heerlijk. Toen ik in de herberg zat waar ik vanavond slaap kwam opeens Duitse Max weer binnenwandelen. Ik had gedacht dat ik hem nu echt kwijt was maar hij was niet echt opgeschoten. Hij denkt er aan om morgen een alternatieve route te nemen, dan zou ik hem hooguit nog in Santiago zien. De paaltjes langs de weg zeggen dat ik nog een klein 60 km moet, daar heb ik nog 4 dagen voor, moet dus lukken lijkt me. Vanmiddag gegeten met 5 pelgrims, 1 uit Belfast, 2 uit Lissabon, 1 uit Rio de Janeiro en 1 uit Seoul. Leuk hoor, met zo’n internationaal klubje.

Hasta mañana, Paul

1. Petra Bouwmeester:
    20 september 2019
    Het einde is in zicht ... en dat mindere weer morgen ... boeiuhhh....geniet maar lekker van al het moois wat je tegenkomt....en ook van alle mensen die je ontmoet... toi toi toi je laatste dagen ...toppertttt xx
  2. Aad:
    20 september 2019
    Arcade meer springt er uit bij de foto’s.Wat een oase van rust.Op je gemak nu verder Paul en geweldig dat je zo geniet.
  3. Marjanne Roggeveen:
    20 september 2019
    Het schiet op Paul, knap hoor dat het redelijk soepel gaat!
    En heerlijk genieten van de mooie omgeving, top!
    Liefs, Marjanne
  4. Annette van Zijp:
    Hoi Paul,
    Mooi verhaal weer. Niets voor jou een boek te schrijven over de voettocht? Maar dan wordt deze wellicht in files gelopen over een tijd.
    Succes morgen en geniet nog even. Het zit er al haast weer op

Lieve groet, Annette
  5. Saskia Van der kreke:
    20 september 2019
    Wat een mooi verhaal weer, Paul!
    Geniet er nog van want dat doe ik ook van jouw verhalen elke dag!
    Succes morgen, laten we hopen voor je dat morgen het niet gaat regen. Xxx
  6. Tineke Kalis:
    20 september 2019
    Tjemug Paolo, je laatste kilometers alweer? Man, je gaat het missen zeg ik je. Heerlijk verhaal in geuren ! Over missen gesproken: vandaag wel 3x gedacht 'ga je bellen'. Maar dan was ik ZO moe, leek me niet gezellig. En vanavond... op verjaarsvisite geweest 50 dorpen verderop. Hoor je nog ;-)
    Geniet keihard want straks zit je weer tussen de stenen. Ik ga je giga missen schat! Buen camino!💚🙏💋
  7. Toke:
    21 september 2019
    Je houdt je wel aan je belofte, Paulus. Iedere dag een mooi verslag! En ook nog prachtige foto's. Zo is jouw tocht ook voor de thuisblijvers een feestje. Fijne dag morgen! Living in the moment!
  8. Louise:
    21 september 2019
    Jeetje dat je nu al zover bent. Ik geniet van je vertelsels. Dankjewel. Fijne dag vandaag
  9. Karl Ulrich:
    Hoi Paul,
    Hier beneden loopt zoals elk jaar de Dam tot Dam wandeling langs, leuk hoor dus ik denk veel aan je. Hier schitterend weer, ik ben blij dat je zo geniet van de shampoo!🤗
  10. Marianne.:
    21 september 2019
    Geniet nog maar voor de laatste 60 kilometers Paul, het zit er zo weer op. Ben benieuwd of je er net zo'n heimwee naar hebt als de eerste trip.
    Liefs Marianne
  11. Marjanne Roggeveen:
    21 september 2019
    Lieve Paul, het einde van je trip komt alweer in zicht. Geniet van de laatste loodjes , je mag trots op jezelf zijn!
    Lieve groet, Marjanne