Dag 12, Pontevedra - Caldas de Reis, 23.2 km

21 september 2019 - Baiona, Spanje

Toen ik vanochtend bezig was me in te smeren tegen de zon (die zich al een paar dagen niet had laten zien trouwens, maar ja, gewoonte) zag ik opeens gasten rondlopen met poncho’s aan. Regen dus. Toen ik op pad ging was het een beetje motregen maar na mijn ochtendkoffie begon het harder te regenen. Het heeft ook niet meer opgehouden. Dat maakt het wandelen saai, niemand loopt met opgeheven hoofd, vrolijk rondkijkend door plenzende regen. Ik heb stevig doorgestapt en maar twee keer gerust om maar vooral snel in een herberg te zijn. De route was ook niet echt bijzonder, veel landbouw en eigenlijk een lange rechte weg. Tijdens een pauze in een bar halverwege zag ik dat een aantal mensen een taxi namen naar het volgende oord. Ik heb niks tegen een taxi als je ziek bent of een kwetsuur hebt maar niet voor regen, dan ben ik misschien een beetje streng voor mezelf. Omdat ik zo snel liep was ik ook redelijk snel in het volgende oord, Caldas de Reis. Ik liep met Max, de Koreaan mee naar de herberg die hij geboekt had maar die bleek vol te zijn. De vrouw van de herberg riep haar zoon er bij om me naar een andere herberg te brengen. Hij liet me de halve plaats zien en praatte honderduit. Een aardige jongen. Toen we op de plek kwamen die een bed had heb ik hem maar een paar € in de hand geduwd. Ik zit nu op een kamer voor €15. Er kan nog iemand bij maar die is er nog niet of komt ook niet. Volgens de jongen zou het de komende dagen blijven regenen. Ik weet niet zo goed wat ik zal gaan doen. Volgens mijn boekje heb ik nog twee routes te gaan voor ik in Santiago ben. Aangezien ik dinsdag aan wil komen heb ik dus nog drie dagen. Ik had gedacht om de laatste route in twee dagen te doen maar als het regent voel ik daar niet zo veel voor, dan kan ik beter doorlopen naar Santiago. Wat vinden jullie? Vandaag heb ik niet veel foto’s, mijn phone en tablet zaten droog en veilig weggestopt.

Hasta mañana, Paul

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. GM:
    Makkelijk doen!

En mo zegt: doen wat goed voelt.

En Bram Vermeulen zou zeggen: het is geen wedstrijd..

😅
  2. Brenda Brenda:
    21 september 2019
    Je vraagt het aan de verkeerde in mijn geval... ik zou de taxi nemen naar Santiago en daar nog gaan genieten🤣
  3. Karin:
    21 september 2019
    Een rustdag in de regen is ook niet leuk. Dus mijn tippie is: vooral doorlopen en dan een dag langer van Santiago genieten. 😘😘
  4. Arianne:
    21 september 2019
    Ja, ik sluit me bij Karin aan. Wel doorlopen, anders voelt het na afloop toch jammer. En dan eerder aankomen in Santiago. En wie weet valt het mee met de regen!
  5. Tineke Kalis:
    Minder streng zijn Paolo, dat is mijn advies. Mobiel is leeg. Later meer.. xxxx
  6. Tineke Kalis:
    21 september 2019
    Dus taxi of bus en genieten insantiago!!!
  7. S&P:
    21 september 2019
    Zit nu aan een wijntje na een dag op De Cuyp en heb dus makkelijk praten maar kan me herinneren dat je vier jaar geleden ook wel een momentje had van ??????
    En was je achteraf toch heel blij dat je doorgezet had.
    Dat zal nu ongetwijfeld weer zo zijn Paul.
    Tenslotte heb je een schriftelijke commando opleiding gevolgd en dit gaat ook weer zeker lukken vriend.
    Weet zeker dat je er morgen avond er een beter gevoel bij hebt als je er voor gaat.
    GO FOR IT!!!
  8. As:
    Lieve Paul,
    Doorgaan met opgeheven hoofd
    En vrolijk rondkijken
    En kletsen
    En schrijven
    Dat kan ik niet meer missen
  9. Louise:
    21 september 2019
    Na regen komt ........veel sterkte met de nattigheid.
  10. Johan:
    21 september 2019
    Ja Paul .... als het regent komt de echte pelgrim tot leven ... met het hoofd naar beneden gebogen de regen trotseren, druppels die over je poncho op je broek vallen, nadenkend over de gedachte van het verleden en de ellende van morgen ... de grijsheid, de irritatie van de natheid ... alles werkt mee, de echte pelgrim komt los in je ... nog een paar dagen ... dan mag je weer Amsterdammer zijn, de stad waar altijd de zon schijnt .. onbevangen en trots verlost en vrij in de wereld ... nog even door en snel weer naar huis ...
  11. Aleida Mulder:
    21 september 2019
    Mijn advies is doorlopen. De regen geeft een soort cadans.
  12. Petra Bouwmeester:
    22 september 2019
    Als het lukt dan zou ik lekker doorlopen ..heb je nog een extra dag in Santiago....doen waar je je goed bij voelt... regen is iets waar je bloed chagrijnig van kan worden ..althans..ik wel ... succes Paul .. de laatste (s)lootjes. 👍🤭😀
  13. Saskia Van der kreke:
    22 september 2019
    Lieve Paul, go for it! De laatste loodjes. Ik zou doorlopen en nog een extra dag genieten in Santiago.
    Sterkte vandaag! 😘
  14. Marc:
    22 september 2019
    Ben het met Karin eens lekker doorlopen in de regen en super positief , mensen weten niet wat ze missen. Dikke kus en geniet van al dat water doe ik in Florida ook.
  15. Joke Baars:
    22 september 2019
    Ik zou ook doorlopen, dagje langer in Santiago...niks aan in de regen lopen.