Derde dag, dagje Douglas

23 april 2024 - Douglas, Man

Om te beginnen: het lukte me niet om foto’s te plaatsen. De bestanden bleken te groot en om dat zomaar kleiner te maken lukte me niet. Mijn lieve Peter is dat nu net wel gelukt. Ik heb net dus een stapeltje foto’s van dag een en twee geplaatst, klik op foto’s en je krijgt ze te zien.

Vandaag een rustige dag gehouden. Gisteren bleek toch enerverender te zijn geweest dan ik dacht (je wordt ouder papa). Toen ik opstond vanochtend was het oude lijf behoorlijk stijf. Later, toen ik naar buiten ging had ik erg last van mijn onderrug. Ik heb aan de kade wat rek en stretch oefeningen gedaan waarna het snel minder werd. Door het lopen ging het ook allemaal over. Ik had van de hotelmevrouw de tip gekregen het Manxmuseum te gaan bezoeken. Daar werd de hele geschiedenis van Man zichtbaar gemaakt. Dit gebeurde op een erg leuke manier, niet te hoogdravend, begrijpelijk voor volwassenen maar ook voor kinderen (zonder dat je je als klein kind aangesproken voelt). Verder had ik een foldertje met andere bezienswaardigheden in Douglas. Ik heb ze langs mijn eigen maatlat gelegd, ik hoef tenslotte niet alle prachtige bezienswaardigheden ook prachtig te vinden. Zo vond ik de bioscoop erg mooi, en het verderop gelegen Opera House ook. Helaas stond een prachtig oud hotel naast het Opera House in de steigers waardoor er weinig van te zien was. Het weer was prachtig dus zeker geen straf om rond te lopen. Er zat zelfs een terrasbezoek in. Ik heb bijna de hele dag zon gehad, het was wel wat fris maar goed te doen. Een van de terrassen was een wijnzaak. Twee panden eigenlijk, in de ene helft kocht je wijn per fles (of per doos) zoals bij de slijter. In de andere helft kon je gaan zitten en iets eten met een wijn naar keuze. De wijn die je uitkoos kocht je dan per fles en kostte tien pond duurder dan als je hem mee naar huis nam. Een leuk concept.

Morgen ga ik weer aan de wandel. Ik neem de tram naar Laxey en besluit daar of ik een wandeling in de buurt ga doen of dat ik terug naar Douglas ga lopen. We zien wel.

tot morgen

1. Clarien:
    23 april 2024
    Mooie plaatjes Paul. Geven een goede indruk van de omgeving!
  2. Loes Starreveld:
    23 april 2024
    Ook een leuke dag toch? En mooi foto’s van een mooie omgeving!
  3. As:
    23 april 2024
    De wijnwinkel wordt jouw favoriet lijkt het !
  4. Petra Bouwmeester:
    23 april 2024
    Gaaf hoor ... heerlijk genieten en vooral rustig aan doen .. je hebt tijd zat denk ik ? 🌹👍🏼
  5. Peter Wijnschenk:
    23 april 2024
    Toppertje prachtig mooi hoor allemaal daar
    Fijne rustdag gehad dus en morgen maar weer lekker aan de wandel
    Succes
  6. Henny:
    Wat geweldig allemaal , sterkte met je rug ,
    Maar in beweging blijfen , werkt het best , maar dat gaat wel lukken , geniet verder 👍🚶‍➡️
  7. Tineke Kalis:
    23 april 2024
    Hoera voor de fotoos! En je hebt ook een app dus die je track bijhoudt, leuk! We mogen van geluk spreken dat we ouder worden. En dan doen we maar wat minder. En genieten destemeer. Op naar dag 3 man! 💛 tien
  8. Aleida Mulder:
    24 april 2024
    Erg leuk Paul om weer met je mee te reizen! En gedraag je naar je leeftijd! Dus neem de tijd 😃
  9. Mireille:
    24 april 2024
    Wij zijn verschillende keren in verschillende delen van Groot-Brittannie geweest en wat ons altijd opvalt is dat de mensen er zo vriendelijk zijn. Zal uiteraard niet voor iedereen gelden, maar ook op Man lijkt dat het geval te zijn, waardoor je je welkom voelt.
    Leuke dag in the pocket, op naar de volgende!
  10. Toke:
    24 april 2024
    Het klinkt allemaal heel leuk. Ik denk precies zoals je verwacht had. Fijne dag vandaag!!
    Hier geen terrasjes weer, hoor.
  11. Marc:
    24 april 2024
    Leuk verhaal denk dat ik dat ook op mijn lijstje moet zetten , heb een idee dat ik daar prima kan vertoeven .
  12. Marjanne:
    24 april 2024
    Wat een prachtige trip weer Paul, en dan die foto's! Genieten!

Jouw reactie