Dag 13, Caldas de Reis - Padrón, 18.6 km

22 september 2019 - Padrón, Spanje

Vandaag was het weer prima loopweer, droog, niet te warm en een zacht windje. De herberg waar ik geslapen had was rustig. Ik dacht een kamer alleen te hebben maar om kwart voor twaalf kwam een jongeman toch de kamer binnenstommelen, zich verontschuldigend dat hij mij wakker had gemaakt. Hij ging snel liggen en vroeg of ik hem ook om zeven uur wakker wilde maken. Omdat ik al een tijd geslapen had duurde het even voor ik weer in slaap was. Hij won en dat werd bevestigd door een enorm gesnurk. Volgens mij had hij een leuke avond gehad want hij had een behoorlijke drank- en tabakskegel.

Tijd voor de sponsor boodschap:

Telkens als ik in een vreemde omgeving slaap en vreemde geluiden verwacht gebruik ik Oropax. Oropax, voor een stille nacht.

Om zeven uur op dus en tot mijn grote verassing zag ik dat het droog was. Toch maar mijn beenkappen aangedaan voor “je weet niet”. Het bleef droog, rond elf uur brak de zon wat vaker door. Vlak voor ik in Padrón aan kwam voelde ik een paar druppels maar dat werd niks. Ik zit weer in een zeer prettige herberg. Deze heeft ook een wasdroger dus alle spullen die nat werden gisteren zitten nu in de droger plus nog wat was van vandaag. Zelfs het beruchte broekje is nog gewassen terwijl dat morgen in het vuil verdwijnt met nog wat spullen. Niet dat ik lichter terugga.

Tijd voor een sponsorboodschap:

Altijd als ik in Spanje ben moeten er corazones gekocht worden (hondensnoepjes, waar Lola (beelden van blaffende en kwispelende Lola (en Freya, en Jack, en Sandu en nog veel meer buurthonden) helemaal dol op zijn). Corazones, voor een happy hond.

Padrón is een mooi oud stadje aan een rivier Rio Sar. Hier begon de Jacobusverering. Het verhaal gaat dat het lichaam van Jacobus de Meerdere uit Palestina met een stenen schip naar Padrón gebracht is. Het schip is aangelegd aan een altaar dat Neptunus vereerde. Het lichaam is later naar Santiago gebracht. Mijn lichaam  gaat morgen ook naar Santiago, nog 24 km te gaan.

Hasta mañana, Paul

1. Reggy:
    Ik heb Sandu al beloofd dat hij een Corazones krijgt 🤪
    Veel plezier nog met de laatste loodjes 🥰
  2. Annette van Zijp:
    Ha Paul,
    Succes morgen of eigenlijk vandaag met de laatste route. Jammer dat het alweer voorbij is?
    ik heb genoten van je verhalen.

Groetjes, Annette
  3. Petra Bouwmeester:
    22 september 2019
    Veel plezier met de laatste 24 km , en wat Annette zegt, jammer dat het alweer voorbij is..... je verhalen zijn leuk om te lezen.
    We vallen in een zwart gat ;)
  4. Tineke Kalis:
    22 september 2019
    Jouw lichaam gaat.. ben benieuwd waar je geest heen gaat :-) heerlijk een wasdroger, wat kan je blij worden van zulke simpele dingen he? Ik van een wasmachine vandaag en een echte handdoek, zo'n dikke. Ipv die zemenlap van Decathlon . Buen camino morgen Paolo, doe die kathedraal vast de groeten van Blonde Christina :-) 💚✌🙏
  5. Magda:
    22 september 2019
    Fijn dat het goed weer was en je besloten hebt om te gaan wandelen! Veel succes met de laatste kilometers!
  6. Marjanne Roggeveen:
    22 september 2019
    Wat zullen de honden weer blij zijn met de Spaanse verrassing!
    En jij de laatste kilometers Paul, geniet van de laatste tocht en veel liefs, Marjanne
  7. Peter V:
    22 september 2019
    Leuke verslagen, Paul. Geniet nog!
  8. Aad:
    22 september 2019
    de tijd haalt je bijna in Paul.Ongelofelijk dat je er al zo veel km op hebt zitten.Geweldig dat oropax helpt want ik moet er niet aan denken aan al die vreemden die in je slaapkamer rondhobbelen.
  9. Mayke:
    Zet m op Paulus! Kanjer dat je bent en geniet van elke stap. Dikke zoen
  10. Karin:
    22 september 2019
    Santiago her he comes!! Geniet van 't laatste stukkie, Paulus 😘😘.
  11. Joke Baars:
    23 september 2019
    Wat gaat het snel. Kun niet nog een rondje doen? Ik vind je verhalen zo leuk. Succes Joke
  12. Toke:
    23 september 2019
    Geniet van deze bijzondere dag!!! Vanavond kan je terugkijken op een mooie inspirende vakantie!!
  13. Igor:
    23 september 2019
    Jac kan niet wachten. De dagen zonder jouw corazones slepen zich langzaam voort.
  14. Karl Ulrich:
    23 september 2019
    De laatste loodjes Paul, veel succes, ik trek vanavond maar weer een Rioja open!
  15. Peter Wijnschenk:
    Succes vandaag nog even Paul
    Laatste dagje en snoepjes voor alle honden mmmmm
    Peter
  16. Marga & Aad:
    Hallo lieve Paul!
    We hebben genoten van je verhalen!
    Kus Marga & Aad
  17. Jos de Vaan:
    23 september 2019
    Hallo Paul, heel hartelijk gefeliciteerd met jouw tweede Santiago. 💐 Ik zal nu wel jouw heerlijke verhalen moeten missen.😚