Dag twee, Douglas-Peel

22 april 2024 - Douglas, Man

Vandaag een beetje andere dag dan gisteren. Gisteren maakte ik een wandeling zoals ik er meer hoop te maken in. Deze vakantie,  mooie natuur, leuke mensen ontmoeten. Toch wilde ik eens kijken wat ik nog kon qua wandelen, kijken wat ik nog leuk vond om te doen. Ook wilde ik graag op een snelle manier zien wat het eiland Man me nog zou brengen qua natuur. Vandaar dat ik vandaag besloot het eiland te kruisen, van oost (Douglas) naar west (Peel), een afstand van zo’n 20 km. Tijdens mijn vorige tocht (vanaf Salamanca, in 2022) was ik er al achter gekomen dat 20 km toch mijn max was. Ik begon om 10 uur vanochtend, googlemaps gaf aan dat ik er zo’n 4 uur over zou doen. Mezelf kennende gaf ik het meer 6 uur. Dat laatste klopte ook. Om 16.00 uur kwam ik in Peel aan. Dat bracht me op de eerste verandering. Ik rust vaker, wel korter dan voorheen maar vaker. Ik ga even zitten, kijk op googlemaps waar ik nu weer zit of wat ik kan verwachten. Op de stukken tussen twee pauzes in loop ik wel steviger door. Maar het stond wel weer vast, 20 km is mijn max. Toen ik in Peel aankwam stond de bus naar Douglas al klaar. Daar ben ik gelijk ingestapt want ik had het wel gehad. Een andere overweging om deze lange route vandaag te nemen was dat ik nu het hele eiland van oost naar west kon doorkruizen. Daardoor kon ik zien hoe de omgeving was. Nou, die is dus prachtig. Heuvelachtig en vooral heel groen. Dan. Moest ik wel buiten de weg kijken want die was uitgesproken saai, 20 km autoweg. Dat gaan we dus niet meer doen. Om half vijf stapte ik weer uit in Douglas. Ik was in het centrum dus daar ook maar doorheengewandeld. Ik vond een erg leuke wijnwinkel waar ik even binnen ben geweest. In de ene helft kon je wijn kopen en in de andere helft kon je een fles kopen en daar opdrinken met hapjes er bij. Een prima concept, ze hadden ook een erg groot assortiment. Nog even wat rondgewinkeld en de trip besloten bij de chinees.

Tot morgen

1. Guido Giling:
    22 april 2024
    ....en de trip besloten bij de chinees? dat is dan wel weer jammer ;-). Maar leuk om je verhalen weer te lezen Paul!
  2. Louise:
    22 april 2024
    20 km, dat haal ik echt niet, 10 km is leuk, daarna wordt het sappelen. Dus petje af. Nog veel plezief
  3. Loes:
    22 april 2024
    Pff 20 km is echt veel! Geweldig dat je dat überhaupt redt. Voor mij is 10 wel de max. Mooi dat je nu weet hoe je verder gaat lopen en veel plezier morgen!!
  4. Toke:
    22 april 2024
    Ik vind je een kanjer!! Dat doe je toch maar even. Morgen een tandje minder om even bij te komen.
  5. Clarien:
    23 april 2024
    Hi Paul, wat leuk om je verhalen weer te lezen. We reizen echt een beetje met je mee. En goed dat je je grens een beetje opzoekt. Dat helpt met het verdere plannen. Ga zo voort, Groetje c
  6. Tien:
    23 april 2024
    Fijn man! Ik had het op google maps bekeken en was verrast bij wat ik las: van oost nr west?? Het leek bij google van zuid naar noord...
    Dat daar gelaten: herkenbaar dat je wilt weten hoeveel je nog kunt en dat uitprobeert. Nu weet je het en kan je rustig aan gaan doen :-) Veel plezier en geniet van de natuur :-) liefs tien
  7. Marc Kappinga:
    23 april 2024
    20KM is meer dan dat ik loop in een dag misschien wel een week .Heb net gekeken naar een paar sites van het Isle of man ziet er mooi uit Paul . Ben ben benieuwd wat je er uiteindelijk van vind . Het doet me veel aan Ierland denken !!!
  8. Aad:
    23 april 2024
    20 km de max,nou haal je het zelfs met een nieuw onderdeel dus je kunt tevreden zijn Paul.Zo’n wijnwinkel is dan een bonus.

Jouw reactie