Dag zes

26 april 2024 - Douglas, Man

Hallo allemaal, vandaag ben ik eens richting het zuiden gegaan. Ik was er nog niet geweest. Mijn eerste stop was Castletown. Een dorp waar verder niet veel te beleven was. Maar de wandeling voerde me langs prachtige landschappen. Ik had een wandeling uitgezocht over een landtong. De hele trip was zo’n 10 km. Eenmaal buiten de bebouwde kom kon ik kiezen tussen een wandeling over het strand of over de weg. Ik besloot van beiden een stuk te gaan doen. Aan het eind van de landtong was een vuurtoren en een misthoorn . De laatste een knalrood geverfd geval op een wit gebouwtje. Ik denk dat het geluid dat r uit komt wel hoorbaar zal zijn indien nodig. Veel mensen gezien die met hun honden aan het wandelen waren. Ik kon het missen van Bika dus een beetje goed maken. Ik heb een tijd met een man staan praten die een Schnautzer had, een erg leuke hond. De man vertelde dat hij drie keer Friese meiden had gehad als au pair om voor hun drie zonen te zorgen, “because they were a handfull”. Zoals gezegd, het landschap was prachtig en weer heel anders dan gisteren. In de bus er heen werden, net als in Nederland, de haltes omgeroepen. Er waren er wel drie waar ik even van op moest kijken en van in de lach schoot. De eerste halte was “the house of old horses” , de tweede “the cat cemetary” en tot slot was er een halte net na de “Fairy Bridge”. De stem vertelde er bij dat het traditie was om, als je de brug passeerde netjes “ hello fairy” zegt. De stem deed dat dan ook. Ook het weer heeft zich weer heel goed gehouden, de hele dag zon. Wel heeft er de hele tijd dat ik daar was boven zee een donker pak wolken gehangen waar later regen uitkwam. Deze viel gelukkig ver van me af. Morgen ga ik nog een paar haltes verder naar Port Erin.