Dag 3, Vilarinho - Pedra Furada, 21.4 km

12 september 2019 - Barcelos, Portugal

De route zou eigenlijk 18.9 zijn maar er waren een paar omleidingen om redenen die ik gisteren al meldde: te veel verkeer, te gevaarlijk om daar te lopen. Ik was er blij mee want daardoor werd de route precies zo als ik het graag gewild had, veel bossen afgewisseld met maïsvelden en af en toe een dorpje. Het was erg genieten. Ik had de nacht doorgebracht met 5 vrouwen op de kamer, 2 Tjechen, 2 Portugezen en een Ierse. Met de Ierse heb ik gezellig in de tuin zitten kletsen, een jonge vrouw, 22 jaar en zeer goed in het gesprek. Toen ik vanochtend vertrok was iedereen al weg ik had ze natuurlijk wel horen stommelen en ritsen van de rugzakken dicht horen gaan maar ik hield me nog maar even slapend. Rugzak opnieuw inpakken, water tappen in de camelbag. Toen ik vertrok ben ik in het dorp gaan ontbijten, koffie en een soort tosti. Daarna op pad. Rokers en ex-rokers zullen het met me eens zijn dat de eerste sigaret in de ochtend het lekkerst was. Ik ga het niet meer doen (roken) maar ik moest er wel aan denken toen ik vanochtend, en gisteren, weer begon met het loopritueel. Je doet de rugzak om, gespt de banden dicht en terwijl je de eerste stappen zet zakt het ding in de juiste positie tot hij comfortabel zit. Dat is alleen de eerste paar stappen in de ochtend, na een pauze voel ik het veel minder. Goed, weer op pad dus. De route die ik vandaag moest lopen heb ik ingekort. Eigenlijk was vandaag 31 km (incl de omleidingen) en morgen 34.1 km dat vond ik toch wat veel voor mijn benen dus van deze 2 etappes heb ik er 3 gemaakt, dan is het te behappen en wordt het geen kilometerslag. Zoals gezegd, een pracht route met veel mooie eucalyptusbossen. Het weer was ook weer top, een lekker briesje en verder veel zon. Ik was wel blij dat ik in mijn volgende slaapplek was aangekomen, tja, je wordt wel moe.

tot morgen, Bom Caminho

Paul

1. Clarien:
    12 september 2019
    Paul fantastisch wat je doet. Weer een hele ervaring en je neemt ons thuisblijvers met je mee. Dank voor je mooie, beeldende verhalen. Lieve groet
  2. Astrid:
    12 september 2019
    Dat klinkt allemaal beter/leuker dan gisteren, waar ik al ‘We willen je wel heel graag weer heelhuids terug in A’dam hoor!!!’ als reactie bij wilde typen! En dit klinkt ook meer zoals ik me een tocht door Portugal voorstel: door mooie natuur met heerlijk weer... superleuk!
    We denken aan je, veel succes en uh... voorzichtig aan tussen de auto’s 🥺 liefs Xxx
  3. Anne:
    12 september 2019
    Je tocht van vandaag ziet er een stuk aangenamer uit dan gisteren. Mooie foto’s! Pas goed op jezelf en geniet van je ervaringen.
  4. Mayke:
    12 september 2019
    Duidelijk mooiere route Paulus, ws ook minder avontuurlijk qua gevaar maar leuk ook als je de eindstreep haalt. Zet m op lekker slapen en op naar weer een nieuwe dag! X
  5. Louise:
    12 september 2019
    Fijn dat je een veilige, mooie weg hebt gevonden. Loop veilig
  6. Tineke Kalis:
    12 september 2019
    Oh prachtig daar! Waarom heb ik die niet gedaan?! Lekker geciviliseerd. Nette paden en heggen. Mmh! Mooi dat je benen het zo goed doen! En heerlijk om samen even 'te uiten' na de trip. Zet hem op morgen! En blijf mooie plaatjes schieten. Drink je genoeg?! Doen hoor! De bouillon is fantastisch. Gewoon shaken in drinkwater. Echt te gek! Dikke pakkerd. Un abrazo muy fuerte 😍
  7. Karin:
    12 september 2019
    Wat heerlijk om je verhalen weer te lezen, Paulus. Lopen we toch een beetje met je mee. Geweldig dat 't je weer zo goed afgaat. 😍😘
  8. Petra Bouwmeester:
    13 september 2019
    Leuk Paul...je maakt weer heel wat mee... slaap je in hostels? Je weet dus niet bij wie je op de kamer komt... op zich ook al spannend lijkt me ....geniet lekker van alles wat er gebeurd....dat zijn de mooie herinneringen...sucses weer morgen xx
  9. S&P:
    13 september 2019
    Geweldig allemaal om te volgen Paul.
    Zoals je alles beschrijft, het is net of ikzelf meeloop terwijl ik je verhalen lees.
    Je manier van schrijven vind ik dan ook groots en
    geniet er enorm van.
  10. Karin Peperkamp:
    13 september 2019
    Leuk om je verhalen te lezen en foto’s te zien. Het nodigt uit om dit ook een keer te gaan doen. En wat goed om te lezen dat je het zo relaxt neemt.
  11. Karl Ulrich:
    13 september 2019
    Gelukkig dat je weer in de natuur loopt , zal wel lekker ruiken.
    Hou, je haaks!
  12. Annette van Zijp:
    13 september 2019
    Alsnog gelezen. Mooie foto's!

Groetjes, Annette
  13. Joke Baars: