Dag 6, Ponte di Lima - Rubiães, 16.8 km

15 september 2019 - Rubiães, Portugal

Wat een prachtige route vandaag, bijna helemaal door wilde natuur, weinig dorpjes. En eindelijk heb ik kunnen doen wat ik al een paar dagen wilde, namelijk met blote voeten in zo’n bassin met ijskoud water zitten. Vandaag kwam ik er een tegen waar ik met mijn stramme benen makkelijk in kon. Heerlijk was dat. De route had wel een minpuntje, er zat een enorme klim bij over rotsachtig pad. Dat vroeg om veel kleine rustpauzes, even op adem komen. Eenmaal boven op de berg stond er een soort kraam met eten en drinken dus daar heb ik even flink genoten. Ik kwam uit Ponte di Lima vanochtend, een erg leuk stadje aan een rivier (vandaar de Ponte). Ik was er even doorgelopen. Veel restaurantjes. De herberg zat aan de andere kant van de rivier. Op dag 4 ontmoette ik 2 Duitsers (geen bekenden van elkaar, wel allebei uit Duisburg). De ene zijn we kwijtgeraakt maar Max, een jongeman van 27 heb ik  gisteren weer ontmoet en vandaag zit hij ook in de herberg van vanavond. Een gezellige jongeman met zeer droge humor (en ook nog Duits). Andere ontmoetingen zijn meer tijdens het wandelen, een Fransman die ik al 4 dagen regelmatig tegenkom en wild enthousiast op me afstormt als hij me ziet en een Belg van 82 die aan zijn laatste lange afstandswandeling bezig is, waarom is me nog niet duidelijk want hij loopt als een tierelier. Verder kom je natuurlijk in de herbergen veel dezelfde mensen tegen waar je even een praatje mee maakt. Nog een kadootje van gisteren: tijdens een pauze was mijn vest van de rugzak losgeschoten en op de grond achtergebleven. Bij een volgende stop komt een Italiaan op me af met mijn vest in de hand, hij had er ruim een uur mee gelopen. Morgen loop ik Spanje binnen en neem ik een vrije dag in Tui. Ik heb een kamer geboekt in een pension. Ik wil daar niet in een herberg slapen omdat sommige pelgrims al om 5 uur beginnen te spoken. Ze willen vroeg op pad gaan maar wat ik dan niet goed begrijp is dat ze er ook nog bij gaan praten. Serieuze ergernis levert dat bij mij op. Gisteren waren er geen foto’s. Het lukte me niet om ze te downloaden. Ik ga het zo nog een keer proberen, dan krijgen jullie een dubbele portie, die van gisteren en vandaag

Tot morgen, bom dia, Paul

1. Arianne:
    15 september 2019
    Ha Paul, wat geniet ik elke dag van je verhalen! Mooi en positief, het lijkt alsof je tijdens zo’n wandeling veel waardering krijgt voor de kleine “cadeautjes” en de ontmoetingen. Lekker, morgen een rustdag.
    Groetjes, Arianne
  2. Ramon:
    15 september 2019
    Mooie verhalen weer. Geniet van je rustdag, lekker uitslapen!
  3. Astrid en Peter:
    15 september 2019
    Leuk om met je mee te reizen!
    Peter is jarig vandaag, toch? 🎂of vergis ik me? Zo ja, van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag! En zo nee, (ik had zn voicemail al ingesproken) ach... dan evengoed gefeliciteerd, met je mooie pelgrimstocht...
    Xx
  4. Loes Starreveld:
    dag Paul,

ook zonder foto's is het genieten van je verslag!!

xx
  5. Saskia Van der kreke:
    15 september 2019
    Wat een heerlijk mooi avontuur. Ik geniet ervan! En wat een mooie aparte mensen ontmoet je.
    Geniet straks van je rustdag. Je verdient het. Xxx
  6. Mayke:
    15 september 2019
    Grappig dat je expres kledingstukken laat vallen om in contact te komen en dat daar mensen dan ook nog intrappen ;-)
  7. Tineke Kalis:
    15 september 2019
    Klinkt weer lekker, behalve het rotsige pad naar boven. Rustig an: um-dois-um-dois.. etc. En dan bv na 30 stappen stoppen, omdraaien en van het uitzicht genieten. Zo deed ik het, hoewel er later wel honderd x onder zat
    Geestig die Fransman die op je afstormt. Allemaal erg herkenbaar ;-( trusten, boa noite
  8. Joke Baars:
    16 september 2019
    Ook zonder foto's krijgen we een goed beeld door je levendige verhaal! Klinkt goed
    Groet
  9. Bea:
    16 september 2019
    Paul, wat een ontzettend leuke ervaringen. fijn dat we met je mogen meegenieten.
    Groetjes
  10. Petra Bouwmeester:
    16 september 2019
    Je hebt je rustdag dubbel en dwars verdient hoor... geniet maar lekker👍👍👍
  11. Karl Ulrich:
    17 september 2019
    Ik hoop niet dat er vandaag iemand achter je aan loopt en die kapotte weggegooide waterzak komt terugbrengen😇