Dag 8, Tui, rustdag

17 september 2019 - Tui, Spanje

Heerlijk, even een dagje niks doen. Ik was wel weer vroeg op en zat om 8 uur buiten aan de koffie met tostada en jam. Daarna het dorp rondgelopen, veel meer dan een dorp is het niet. Er is een zeer oud deel van zware grijs/zwarte steen met de kathedraal in het midden. Daar omheen mooie panden van het begin van de vorige eeuw die wel behoorlijk vervallen zijn jammergenoeg. Daaromheen staat dan nog lelijke bouw uit het midden van de vorige eeuw. Daar ben ik dus maar niet geweest. Ik ging eerst op zoek naar een nieuwe wandelbroek. Wat ik nu draag kan eigenlijk niet meer, hij was al goedkoop maar na een paar dagen was het beetje pasvorm wat er in zat er ook nog uit. De korte broeken waren niet meer voorradig want het herfstseizoen was begonnen. Ik vond er een die ik goed vond maar die was gelijk €88, dat vond ik wel een beetje veel. Dus toch maar besloten deze nog 7 dagen te dragen en dan met een grote zwaai in de container te fli...gooien. Ik dacht dat iedereen wel doorgelopen zou zijn maar ik kwam toch nog de groep aardige fransozen tegen, 3 vrouwen, 3 mannen. We groeten elkaar zeer vriendelijk maar ook hier weer, zij spreken alleen Frans en ik ook niet. Later nog met een Nederlands stel op een terras gezeten. Ik ben ook nog naar de kathedraal geweest. Een zeer imposant gebouw, gotisch, zwaar en somber. Het was ook nog een vesting. Verder heb ik heerlijk rondgelopen, niks gedaan en op een terras zitten lezen. Bijna vakantie dus

Hasta mañana, Paul

1. Marjanne Roggeveen:
    17 september 2019
    Hola Paul, heerlijk zo’ n dagje rust!
    Misschien kan ik je broek meenemen als ik In november naar Tussen kunst en kitch ga 😜
    Geniet van Spanje en van je tocht!

Liefs, Marjanne
  2. Saskia Van der kreke:
    17 september 2019
    Klinkt als een heerlijke rust dagje. Xx
  3. Carmen salvador:
    17 september 2019
    Lekker zo’n dag zonder verplichtingen! En wat gaat de tijd hard...! Nog maar 7 dagen te gaan? Misschien komt het omdat ik door mijn eigen vakantie een beetje ontregeld ben.. in ieder geval: leuk om je belevenissen te volgen en ook leuk om je binnenkort weer in levende lijve te zien! Ciao Ciao en veel genot ze de komende dagen, 😘
  4. Petra Bouwmeester:
    17 september 2019
    Jij vermaakt je daar sowieso wel denk ik .. lopen of vrij maakt niet uit...alles is goed zolang je maar geniet ... doe je goed Paul 👍👍👍
  5. Aleida Mulder:
    17 september 2019
    Idd wat sombere zware gebouwen zo ook op de foto te zien. Ze hebben wat meer Paul nodig:)
    En €88 voor een goede broek is niet duur hoor ,ons Zeeuws meisje ,ook wel Paul genaamd!
  6. Anne:
    17 september 2019
    Mooie kloostertuin fotografeerde je!
  7. Tineke Kalis:
    17 september 2019
    Die ene grijze kerk.. wat een vreselijk bastion he? Zwaarmoedig ook. Ik werd heel vrolijk van die galerij met helder groen gras, mooi, weet even niet of het Romaanse bouwstijl is met die bogen of mudejar. Heerlijk he zo'n dafje. Zo geestig hoe synchroon we lopen qua moeilijk lopen of juist uitrusten.
    Morgen kun je heerlijk door Spanje lopen. Zou je kunnen zeggen dat de Portugese cultuur wat depressiever is dan die van Spanje? Vroeger, toen ik er woonde, zei ik dat de Portugesen nog net niet door de Spanjaarden in zee waren gedreven ;-)
    Veel wandelplezier morgen. Bom Caminho! Buen Camino!
  8. Clarien:
    18 september 2019
    En vandaag dus weer op pad! Fijn zo'n rustdag tussendoor, lekker beetje rondkijken en foto's maken. Daar genieten wij dan weer van. Grappig hoe zo'n kloostertuin aan Italie doet denken. Daar bestonden vast afspraken over. Ik ga morgen naar Londen, heel anders maar hopelijk ook leuk. Het ga je goed!
  9. Toke:
    18 september 2019
    Ha Paulus, ik lees alle verhalen met veel plezier! Annette en ik hadden het gisteren over je, dat je zo'n levensgenieter bent!!! Dat is een kunst. Fijne tocht vandaag!!
  10. Karin:
    18 september 2019
    Hoi mop, wat een prachtige foto's. Wel pijnlijk om de hele tijd die blauwe lucht te zien 😭. Terwijl ik hier in m'n tentje (zonder kachteltje 😫) bijna de hele tijd naar donkere wolken kijk. Ben een beetje jaloers op je.
    Heb je trouwens geen korte broek??? Dacht dat je in zo'n hippe afritsbroek liep 😂😂. Bon Camino vandaag weer 😘😘
  11. S&P:
    18 september 2019
    Zal ik even een broek faxen Paultje?
  12. Henk:
    Hoi Paul,
    Mooie verhalen weer! Zo maak je veel mee en vooral de kleine dingen onderweg. Zo zou het leven moeten zijn: lekker onderweg naar iets nieuws