Dag 9, Tui - Mos, 22,8 km

18 september 2019 - Fondo Da Xesta, Spanje

Heerlijk gelopen vandaag. Het was deels een prachtige route, vooral door bossen en een klein uur dwars door een druk industriegebied, de vrachtwagens vlogen je om de oren. Maar goed, laten we ons dan maar op het mooie deel richten. Ik was vergeten dat het in Spanje een uur later is dus ook een uur langer donker. Ik was mooi om 6 uur opgestaan, mijn dagelijkse ding gedaan en toen ik klaar was was het nog steeds donker. Toen maar naar het cafe op de hoek dat open was en een kop koffie genomen met een enorm stokbrood met gebakken spek, nu ik dit schrijf  (om half 6) begin ik pas weer een beetje honger te krijgen.  Het journaal was bezig en dus kwam ook het weerbericht voorbij, het zou tot 31 graden worden vandaag. Brood opgegeten en toch maar op pad gegaan, het begon een beetje licht te worden. Heel mooi om met zonsopgang te lopen, mist boven de rivier, ontzettend lekkere geur in de bossen. Het grootste deel van de route was vlak dus dat liep lekker weg. Na een paar kilometer stopte er een politieauto naast me, ik liep aan de verkeerde kant van de weg. Natuurlijk krijg je als heilig man geen boete dus ik stak over, zegende de agent en liep verder. Tot het industrieterrein genoten van de omgeving, ik had ook erg veel zin om te gaan lopen. Ik merkte gisterenavond, aan het eind van de rustdag dat deze me erg goed had gedaan maar dat ik ook wel weer zin had om verder te gaan. Spanje levert toch wel een camino de luxe, prachtige paaltjes voor de richting en veel pauzeplekken. Oneerbiedig kun je ook stellen dat het een hele (toeristen-) industrie is hier, er gaat veel geld in rond. Waar ik wellast van heb zijn de zwerfhonden, hier en in Portugal. Je mag ze niet aanhalen of vriendelijk toespreken en al helemaal niets geven. Ik zou als ik hier zou wonen in een hondenopvang werken. Tot zo lang hou ik me rustig. Ik ben de 100 km grens gepasseerd,  nog zo'n 92 km en dan zit ik in Santiago.

Hasta mañana, Paul

1. GM:
    18 september 2019
    Je gaat goed, Paul! Ik wacht op het moment dat je net als MJ het licht ziet. Eerder wenste ik je koopkracht, dat maakte de autocorrectie ervan, ik bedoelde natuurlijk loopkracht. Succes! GM
  2. Magda:
    18 september 2019
    Gaat lekker Paulus! Al over de helft en nog steeds vol goede zin en humor (agenten zegenen, hoe kom je erop, haha).
  3. Aad:
    18 september 2019
    prachtige plaatjes Paul en wij krijgen zin om die streek zelf te gaan zien.Veel plezier!
  4. Petra Bouwmeester:
    18 september 2019
    Wow prachtige foto's weer ... Supermooie plaatjes..ik zou me ook suf genieten .....je bent een toppertje hoor xx
  5. Karl Ulrich:
    18 september 2019
    Hoi Paul, heerlijk dat je in Spanje bent, het schiet nu op!
    Veel plezier,gewoon grommen naar die honden dat begrijpen ze.
  6. Joke Baars:
    18 september 2019
    Ziet er goed uit! En het verhaal is ook top. Veel plezier verder
  7. Marjanne Roggeveen:
    Mooie foto’s weer Paul!
    Zo fijn dat je het zo naar je zin hebt, ga zo door!
  8. Reggy:
    18 september 2019
    Het gaat snel Paul, voor je het weet ben je er.
    Buon Camino nog 😘
  9. Tineke Kalis:
    18 september 2019
    "..zegende de agent.." jajaja ;-) Wederom deden we hetzelfde: met zonsopgang genieten van het lopen :-) Ja wat ruikt het dan lekker he. Ik kwam langs een dennenbos.. mmh.. heerlijk!
    Grappig dat jij na een pauze van 2 dagen en ik na een busdag , weer verlang naar lopen. We doen het goed! Trouwens leuk dat je je clubje weer vond. X van mij , buen camino paolo
  10. Igor:
    19 september 2019
    Paul, je hebt toch wel een paar corazóns voor die honden?
  11. Paul:
    19 september 2019
    Nee joh, dan blijven ze bij je
  12. Marc:
    19 september 2019
    Geweldig Paul kan bijna niet geloven dat her er bijna al weer op zit . Volgens mij heb je niet gelopen maar gerend !!!
  13. Carmen salvador:
    19 september 2019
    en weer leuk om te lezen! (al vind ik het bepaald niet fijn voor die arme honden!)....wens je een goed vervolg...Kus, Carmen