de eerste oefenweek

13 maart 2015

De eerste week zonder werk en de eerste week dat ik meer dagen achter elkaar heb gelopen. Vreemd hoor, niet het lopen maar wat er zoal door je heen gaat rond het werk. Het idee dat er geen werk meer is om naar toe terug te gaan is nog moeilijk te bevatten. Zeker na het geweldige afscheid van vorige week, wat een warmte, heerlijk. Tijdens het lopen had ik meer een gevoel van een vakantie, over een paar weken kan ik weer aan de slag. Dat is dus niet zo, over een paar weken ga ik wel aan de slag maar dat is een heel ander verhaal. Er spookt wel het een ander door mijn hoofd tijdens het lopen. Dierbare collega's en zeker ook de kinderen. Het voelt goed dat ik bijna alle behandelingen af heb kunnen ronden, een jongen is overgegaan in de vaardige handen van lieve collega Karin, daar maak ik me dus ook geen zorgen over.

Het wandelen ging heerlijk. Dinsdag ben ik begonnen, 4 uur gelopen naar Ransdorp en Durgerdam. Woensdag was een beetje minder maar dat komt omdat ik te lang in de stad ben gebleven. Dat loopt niet lekker. Toch 3 ½  uur gemaakt, gisteren ben ik met de trein naar Abcoude gegaan en van daar naar  Diemen gelopen, was ook weer bijna 4 uur. Vandaag ben ik met Joke Baars naar de waterleidingduinen gereden bij Zandvoort en hebben we daar een vast route gelopen. Was maar 1 uur en 45 minuten maar wel over paden die hoogteverschillen hadden en soms bestraat waren en soms zanderig. Afgesloten met een kop koffie met gebak. Volgende week ga ik met volle bepakking lopen. Dan zal het de eerste dag wat minder zijn, misschien maar een uurtje en dat uitbouwend naar een uur of 4.

Dat was het voor deze week. Tot de volgende keer

1. Arianne:
    13 maart 2015
    De eerste oefenweek zonder Paul op het werk was ook nogal onwennig... Maar het is niet anders. Ik zag mooie plaatjes van vandaag in de duinen, en ik hoop dat je verdere voorbereiding voorspoedig gaat!
  2. K. Ruiter:
    13 maart 2015
    Ha lieve Paulus, ik kan t ook echt nog niet bevatten, dat je echt niet meer naar t werk gaat komen . Van te voren kan je wel bedenken dat het heel vervelend is, maar als het echt zover is., shit wat valt t tegen!
    Je bent goed bezig met je training! Ik ga duimen dat je straks ook zo'n mooi weer hebt. Ben benieuwd hoe het gaat met bepakking. Succes en geniet ervan!
    Dikke knuffel xxx
  3. Magda:
    13 maart 2015
    Tja Paul, dat is een raar idee hè, dat je niet meer hoeft te werken. Na mijn afscheid van CA moest ik nog wel werken maar op een andere plek, en het is dan heel vreemd dat het vertrouwde en veilige er dan niet meer is. En al die supercollega's zijn dan geen collega's meer, maar oud-collega's. En dat is toch anders, helaas. Je afscheid vorige week vond ik zeer geslaagd en gezellig; fijn dat ik mocht komen.
    Afgelopen zondag hebben wij ook in de Waterleidingduinen in Zandvoort gewandeld; heb jij ook zoveel herten gezien?
    Wandelse de komende tijd, en sterkte!
  4. Anne:
    13 maart 2015
    Ja Paul, heel herkenbaar. Afscheid nemen van het werk is best moeilijk. Je mist de gezelligheid met de collega's, maar vooral ook de bevestiging, het gevoel dat je iets aan het doen bent dat ertoe doet, mensen/kinderen echt verder helpen. Ik heb het er ook nog vaak moeilijk mee gehad. Vond het fijn toch nog even bij je afscheid geweest te zijn. Ik wens je een fantastische wandeltocht toe! Liefs.
  5. Douwe:
    14 maart 2015
    Beste Paul,
    Aan afscheid nemen doen wij als collega's van de Kannerschool niet. We gaan je reis volgen en als je support nodig hebt, zijn we er. En je blijft altijd welkom!
  6. Annette:
    14 maart 2015
    Hoi Paul,
    Ik kan me het zo goed voorstellen. Je ging zo met hart en ziel voor je werk: collega' s en kinderen!
    Goed hoor 4 uur per dag al ad tippel.
    Moest vd week aan je denken toen ik lissabon en omgeving te voet aan het ontdekken was. Pfff: blaren en doodmoe. Maar met Vierdaagse ervaringen gaat je dat goed lukken.
    Bye ik zie je morgen waarschijnlijk, liefs Annette