De laatste trainingsweek

20 maart 2015

Deze week is de eerste keer dat ik met volle bepakking heb gelopen. Alle spullen zijn (bijna) in huis dus ik kon mijn rugzak op gewicht brngen. Waarschijnlijk komt er nog iets van een kilo bij, maximaal. Het gewicht is nu 6.5 kilo wat ik erg mooi vind. De rugzak draagt geweldig, hij zit tegen mijn rug geplakt, wiebelt niet en hangt goed aan mijn schouders. De waterzak vul ik voorlopig maar met een liter water, mocht ik in warmer weer terecht komen kan ik er altijd nog wel een litertje bij doen. Aan de andere kant, water is overal te koop/krijg. De afgelopen twee weken heb ik dus vrij intensief dagelijks mijn benen getraind, de komende twee weken ga ik me vooral richten op nog wat voorbereidingen. Ik zal nog een paar (kleine) zaken moeten aanschaffen. Verder heb ik nog een goede beschrijving van mijn route in Frankrijk nodig.

ik heb het deze week opgebouwd, beginnen met een uur, dantwee, drie en vandaag geeindigd met vier en een half uur. Vandaag heeft Clarien anderhalf uur meegelopen, erg leuk, veel gepraat waardoor je toch weer iets anders loopt dan dat als je alleen loopt met je gedachten. Ik begin erg veel vertrouwen in de haalbaarheid van de hele tocht te krijgen. Ik heb nu een paar weken achter elkaar gelopen en merk dat het steeds beter gaat. Als ik nu even zit loop ik zonder veel moeite en spierpijn verder. Ook als ik snachts een keer op moet staan is er niet veel aan de hand en strompel ik niet door de kamer. Wat ik wel moet gaan doen is wat consequenter te rusten. Ik heb de neiging om door te lopen en pas te gaan zitten als ik echt moe bem. Ik zal me moeten aanleren om zo om de anderhalf a twee uur even een kwartiertje te gaan zitten, rugzak af, slok water drinken, iets eten. Het is niet zo dat ik er een wedstrijd van ga maken maar ik onderschat het belang van rust.

Dit is mijn eerste verhaaltje op mijn tablet met toetsenbord. Het werkt erg prettig maar door de grootte van de toetsen kan ik wel eens een foutje maken en dat over het hoofd zien, vergeef het mij. De komende twee weken zullen jullie niet veel van me horen, ik ga op 6 april vertrekken en maak daar melding van. Tot dan.

PS ik heb voor het eerst een paar foto's geplaatst hier. Het zijn gewoon wat plaatjes van deze week. Je kunt ze bekijken onder de link "foto's"

1. Clarien:
    20 maart 2015
    Klinkt goed allemaal en ik heb ook gezien dat het goed was. We hadden een fijn tochtje samen en ik heb daardoor weer meer vertrouwen gekregen in mijn eigen loopprestaties. Maar jou doe ik niet na! Lieve Paul, het ga je goed!
  2. Pleun en Huug:
    20 maart 2015
    Net als met autorijden. Moet je jezelf ook dwingen om regelmatig te stoppen.wat dan weer niet gebeurt natuurlijk met alle gevolgen vandien.
    Waar krijg je nou een goede looproute door Frankrijk?
  3. Anne:
    Paul, het ga je goed!
    Ik ben benieuwd naar de precieze route die je gaat lopen.
  4. Louise:
    Hallo Paul,
    Het is voor mij zo leuk om jouw dagen als verse pensionado te volgen. Jij bijt voor mij de spits af, ik kijk toe en leer van jou.
    Veel succes en veel genoegen toegewenst.
    Louise
  5. Tineke Kalis:
    20 maart 2015
    Top! Stoer! zie je niet op tegen het stuk nederland lopen? :-(
    toy toy toy lieve Paul! groetjes uit Gambia
  6. Annette:
    21 maart 2015
    Ha Paul,
    Klinkt allemaal heel positief. Goed in balans. Ik blijf je volgen. Succes met de laatste eindjes!
    Liefs, Annette
  7. Tineke Kalis:
    21 maart 2015
    Inmiddels bijna al je blogjes gelezen. goede voorbereiding.ik zou me ook zorgen maken ovet wat er in mn kop gaat gebeuren, alleen heb ik het voordeel al gek te zijn ;-)
    Je kan het, geen paniek, laat komen wat komt en geniet tussendoor! Heel veel liefs en sterkte van mij, Tien. ps zet je mij op je mailinglijst aub? Kan niet bij jou op Messenger!
  8. Toke:
    24 maart 2015
    Ha Paulus, beter voor bereid kan haast niet he?
    Vrijdag gaan we de route van dag twee in de duinen bekijken. En verder ben ik onze "B&B" , voor je eerste nachtje, al vast aan het klaarmaken:)
    siejoesoen.
  9. Aad:
    24 maart 2015
    Hoi Paul
    Prima voorbereiding en je "visseneigenschap "van altijd maar door heb je op tijd onderkend.Pauzes voor Paul is het motto en ik wens je veel plezier met de laatste voorbereidingen.Groetjes Aad
  10. Mayke:
    26 maart 2015
    Paulus, ziet er goed uit die voorbereidingen, zorg dat er voldoende kilometers in die hot legs van je zitten. Ik kijk nu al uit naar je afgetrainde lichaam met bruin gelaat bij terugkomst. :-) Laat ons lekker meegenieten van je avontuur, ik kijk er naar uit! Kusjes xxxx Mayke
  11. Paula Wijgerde:
    26 maart 2015
    Lieve Paul, nu pas krijg ik het door: je was stiekem al die jaren al aan het trainen met de Nijmeegse 4-daagse. Toen was ik al trots op je. Wat moet dat straks worden als je terugkomt van deze exercitie? Ik ga alvast medailles sparen, dan kan ik je behangen! Kus, Paula
  12. Jolly:
    28 maart 2015
    Wat leuk om je zo te mogen volgen op je inspirerende reis.
    Ik wens je alle goeds toe tijdens deze bijzondere tocht en hoop dat het een onvergetelijke ervaring voor je gaat worden.
    Buena suerte Paul!
    Lieve groet, Jolly
  13. Astrid en peter:
    30 maart 2015
    Ha Paul,

Bedankt voor de link! Leuk om je eerste stukje te lezen.
    Veel succes nog met alle voorbereidingen, en een mooie tijd gewenst met je super-wandeling… we zullen je niet alleen volgen op je blog maar ook veel aan je denken!

Veel liefs en groeten, ook aan Peter de achterblijver,
    Astrid en Peter
  14. Clarien:
    5 april 2015
    Lieve Paul, goede start morgen, de eerste etappe. We zullen aan je denken, liefs c & g