De vijfde keer

25 januari 2015

Vandaag weer een training gedaan. Ben met de pont het IJ overgestoken en van daaruit door het Vliegenbos baar de Durgerdammerdijk. Bij de oranjesluizen overgestoken, je kunt daar mooi over de deuren lopen naar de andere kant. Naar de Schellingwoudebrug, die overgestoken en weer naar beneden. Een uur langs het Amsterdam Rijn kanaal gelopen en door het oude diemen en van daaruit langs de Weespertrekvaart weer terug. Een mooie route alleen hinderlijk begeleidt door het geraas van de A10 en de A1, lijkt me vreselijk om daar te wonen. Hoe meer  vertrekdatum dichterbij komt (6 april) hoe spannender het wordt. Er raast veel door mijn hoofd de laatste tijd, stoppen met werken (over 6 weken, 5 maart) met de  dingen als afscheid en afronden van veel zaken, mijn verjaardag op 13 maart en het aanschaffen van een aantal zaken voor de reis (rugzak, kleding, etc). Spannend is ook hoe ik het ga vinden om 3 maanden alleen te zijn. Je loopt zo'n tocht nooit helemaal alleen, zo viel het me vandaag weer op dat er altijd wel wandelaars zijn die even een praatje willen maken, Op de Camino schijn je met erg veel anderen te lopen dus  aanspraak genoeg. Het alleen lopen is anders dan alleen thuis zijn. Thuis kun je lezen, muziek luisteren, even iemand bellen, met de hond lopen maar tijdens zo'n lange tocht heb je alleen de omgeving en je gedachten. Maar hopen dat ik niet gek word.

1. Johan:
    25 januari 2015
    Hoe erg is het om gek te worden ........naar Compostela lopen is op zich al een gekte ... maar het is vooral een avontuur, van voorbereiding tot uitvoering .... om gek van te worden ....
    Nog één keer trainen en dan voor de long route...
    We gaan volgen, groet uit een zonnig Spanje
  2. Pleun en Huug:
    25 januari 2015
    Toen ik een klein meisje was haalde mijn moeder me uit bed. We voeren naar de Oranjesluizen en Amsterdam was een zee van lichtjes. Even daarvoor waren we in Rotterdam geweest en die gebombardeerde stad was aardedonker.
    Ik zag Amsterdam en ik wist: als ik groot ben wil ik daar wonen.
  3. Magda:
    25 januari 2015
    Wat leuk om je routes op deze manier te volgen! Ik krijg zin om dan ook een stuk te gaan wandelen. Hopelijk helpt het wandelen je om meer rust in je hoofd te krijgen... Uiteindelijk komt het allemaal wel goed en ga je 6 april na een goede voorbereiding en een fijn afscheid van het werk op pad; je zal het zien!
  4. Louise:
    Paul,
    Wat spannend, en zoveel verschillende dingen die alleen jij kunt aansturen, en inhoud geven. Ik wens je veel inspiratie toe voor al die facetten. Zoals veel van jouw " fans " loop ik in gedachten met je mee. Warme groet,
    Louise
  5. Marc:
    26 januari 2015
    Hoi Paul,
    Wat leuk om je op deze manier te kunnen volgen (ben je toch niet helemaal alleen)niet vergeten om foto's te maken .Dikke kus Marc