El Cubo Del Vino

11 april 2022 - El Cubo de Tierra del Vino, Spanje

De eerste echte wandeldag. Na een geweldige nachtrust vertrok ik om even voor negen uur uit het hotel. Het kleine dorp door en aan de route beginnen. Direct uit het dorp was een mooi kunstwerk op een heuvel gebouwd (zie de foto’s), van daaruit een zandpad door eindeloos groen, bruin en geel akkerland, prachtig, ik hou er van. De wandelingen die ik nog met Karl maakte leverde vaak discussie op, hij wilde bos en heuvels, ik juist polderland. Vandaag had ik hem dus geen plezier gedaan, ik heb dus maar een paar keer “sorry” gepreveld richting hemel. Na een kilometer of 8 door dit landschap kwam er rechts naast het wandelpad een snelweg. Daar moest je een lus onderdoor maken om een riviertje te kruisen. Het bleef de hele rest van de route naast de snelweg lopen. Dat was saai waardoor ik ook merkte dat ik moe werd. Vandaag was mijn eerste lange (21 km) tocht. Ik zie vandaag maar als mijn eerste training voor de tocht. Vanaf nu moet het elke dag beter gaan, vind ik. Het weer was prachtig, een beetje zuidenwind in de rug (ik loop naar het noorden), veel zon, niet zo warm als gisteren, prima loopweer. In totaal ben ik zo’n 8 pelgrims tegengekomen, ik heb een tijdje gepraat met Noa, een jonge vrouw uit Israel. Verder nog een man uit Denemarken die op Björn van ABBA leek, een Italiaanse en twee mensen uit Barcelona. Morgen is een zware dag, ruim 31 km. Maar vroeg starten. Mijn nieuwe wandelschoenen lopen geweldig, weer een meevaller. Vannacht slaap ik in een zeer eenvoudig hotel, wel een eigen kamer maar een gedeelde douche/toilet.

Buen Camino

1. Magda:
    11 april 2022
    Ai, beetje saai vandaag. Hopelijk morgen een mooiere tocht. Veel succes. Ik heb bewondering voor je Paul, zo'n eind weer wandelen. Petje af!
  2. Reggy:
    11 april 2022
    31km!!!! 😱 wow, ik doe het je niet na hoor. 15 of 16 km is voor mij de limit. Respect dus ❤️‍🩹
    Heel veel sterkte morgen ☺️
  3. Marjanne:
    11 april 2022
    Prachtige foto’s Paul! Sterkte morgen met de lange tocht! Ik kijk alweer uit naar het vervolg van je reisverslag!
  4. Godfried:
    11 april 2022
    Tnx! Vandaag flamenco in de woestijn: 2 mensen, een gitaar en 2 hakken: zie je WhatApp. Hou de gang erin🚶
  5. Aline:
    11 april 2022
    Heel veel succes Paul! Erg leuk om je zo te kunnen volgen!
  6. Mireille:
    11 april 2022
    De eerste kilometers zitten erop. Lekker uitrusten morgen weer door, succes!
  7. As:
    11 april 2022
    Eerst een beperkt stukje Sloterpark samen. En nu al weer tientallen kilometers! Geweldig, ik gun het je zo.
  8. Peter Wijnschenk:
    11 april 2022
    Hoi, Paul lijkt ons ook prachtig hoor door het polderlandschap met het mooie groen en het weidse , je hebt al een pittige wandeling gehad vandaag , top hoor goede nachtrust en succes morgen Gr. Van ons
  9. Tineke Kalis:
    11 april 2022
    Top gedaan Paul! Trainen doe je door het te doen. Heel veel sterkte morgen en : luister naar je lijf!
    Heerlijke foto's van een landschap dat ik ken, maar anders is doordat het een ander jaargetijde is. Wel een klein beetje jaloers. Daarom heerlijk om virtueel met je mee te reizen. Geniet van de avondmaaltijd in de herberg en rust daarna maar lekker uit! Buen camino Pablo! Un abrazo muy fuerte de mi , Tien
  10. Aad:
    11 april 2022
    alleen zo’n kunstwerk was het moe worden al waard Paul.Succes morgen met de 31 km.Hopelijk wat aanspraak ,net als vandaag ,en dan lukt het wel.
  11. Toke:
    12 april 2022
    Wat een verrassing, een nieuwe wandeltocht. Vanuit een mooie gedachte. Geniet van het onderweg zijn.
    Ik vind je een kanjer!
    Toke
  12. Marianne:
    12 april 2022
    Goed van je Paul. Morgen toch een zware dag. Pas op.
    De reislogger is aan Marianne en Hans gestuurd. Misschien ziet hij deze wel.
    Heel veel liefs.
  13. Aleida:
    12 april 2022
    Eerste rit zit er weer op. Mooie foto’s! Morgen vast een prachtige 31 km. Rust goed uit tussendoor en goed eten. Denk aan je morgen.
  14. Pien:
    13 april 2022
    Je bent een knapperd! Zet hem op en leuk om mee te reizen!
  15. Mayke:
    13 april 2022
    Kop is eraf, ga ervoor Paulus, en zing maar wat daar ben je goed in