Zamora

12 april 2022 - Zamora, Spanje

De tweede dag, vanochtend prima gelopen, ik liep een stuk beter dan gisteren. Een lange route vandaag, 31 1/2 km met een naar (nat) staartje. Maar wel een veel mooier uitzicht. Vanmiddag kwam er een ontzettende hoosbui over me heen. Ik was natuurlijk niet snel genoeg met het aantrekken van mijn regenspullen (jack, hoes voor de rugzak) dus ik was goed nat. Na die bui bleef het wisselend maar gelukkig niet meer zo heftig als eerder. Het ergst was het pad waar we moesten lopen. Dat werd erg modderig en daardoor spekglad. Om op de been te blijven moest je aan de kant op het gras lopen maar dat loopt zeer ongemakkelijk want hobbelig. In totaal moesten we zo’n 2 1/2 uur zo lopen, zeer vermoeiend. Het was niet alleen kommer en kwel vandaag. Ik heb weer een paar leuke, kortstondige contacten opgedaan. In de herberg vroeg een stel of iemand de telefoon op de badkamer had laten liggen, dat was ik natuurlijk. Ik ben een tijdje met ze opgelopen en heb uit dankbaarheid in het dorp getrakteerd op koffie. Hij kwam uit Mexico, zij uit Melbourne, Australië en samen woonden ze in de VS. Later op de tocht kon je voor een alternatief ommetje kiezen, je kon het pad blijven volgen of een ommetje maken waardoor je in een dorpje kwam (San Marcial) waar een bar was en een supermercado. De bar was dicht helaas maar de winkel was open. Water, yoghurtjes en een chorizoworst gekocht. Op een bankje water gedronken en 2 yoghurtjes gegeten. Er bleek geen prullenbak te staan dus liep ik met het lege spul het dorp uit. Bij een van de laatste huizen was een vrouw haar auto aan het schoonmaken. Ze vroeg of ik van mijn troep afwilde en nodigde me naar binnen. Daar zat ik even later aan de koffie en geroosterd brood te eten met heerlijke ham. Haar dochter was op dit moment ook de camino aan het lopen (de camino Francais) dus die kreeg ik even later ook nog aan de telefoon. Ze bleek in Madrid te werken, getrouwd. Ik kreeg haar nummer en moest beloven dat ik haar zou bellen als ik in Madrid zou zijn. Dat doe ik. Voor morgen hebben ze een nog langere route bedacht, 35.4 km, dat ga ik dus maar niet doen. Ik heb de route in tweeën gehakt, morgen dus zo’n 19 km.

Buen Camino

1. Loes Starreveld:
    12 april 2022
    Wat klinkt het weer geweldig Paul! Wat een afstand en zulke leuke aardige mensen die je hebt ontmoet en nog de puf hebt om te schrijven. Ik kijk alweer uit naar morgen!
  2. Loes Starreveld:
    12 april 2022
    Thijs leest ook mee. Wat is het toch een krasse knar zei hij. Die nieuwe heup is meteen goed aan het werk gezet :-)
  3. Marjanne:
    12 april 2022
    Wat een avontuur heb je weer beleeft! En leuke contacten op gedaan!
    Ik wens je voor morgen weer een mooie tocht!
  4. Hans Ulrich:
    12 april 2022
    Vol bewondering voor avontuur, erg leuk die nieuwe contacten. Hou vol
  5. Aad:
    12 april 2022
    het avontuurlijke van je onderneming is het mooiste aspect.Leuke ontmoetingen,een bui en dan maar aanpassen door naast de gladde weg te gaan lopen.Moeilijker maar geweldig om het aan te kunnen.Mooi Paul.!!
  6. Arianne:
    12 april 2022
    Wat een flinke afstand heb je vandaag gelopen, en dan ook nog een ommetje! Ben je nog blij met je nieuwe schoenen? Zo leuk om te lezen over de aardige mensen die je tegenkomt. Slaap lekker vanavond☺️
  7. Astrid:
    12 april 2022
    Wat leuk om je belevenissen te lezen! Flinke afstanden zeg, doe het je niet na! Succes en weer veel plezier morgen. 😘😘
  8. Igor:
    12 april 2022
    Klinkt heerlijk allemaal. Bika en Jac hadden prima mee gekund.
  9. Karin Peperkamp:
    Mooie foto’s maak je.
  10. Louise:
    Alweer bijzondere ontmoetingen.
  11. Jiene:
    Ha Paul,
    Een wat late reactie doordat ik door griep geveld even niet op de PC was geweest. Maar wat ontzettend goed en leuk dat je deze tocht aan t maken bent. Dat je hiermee ook bij belangrijke dingen stil kunt staan, heb je natuurlijk ook al eerder ervaren. Maar het zal ook weer af en toe afzien zijn. Erg fijn dat het lopen zo goed gaat, 31,5 km in een dag! Wijs om nu nu even een rustig etappetje ;) te doen. En wat een leuke en hartelijke ontmoetingen heb je ook nu weer. Ik heb je verhalen met genoegen gelezen.
    Stuur ook nog maar eens n selfie mee, want ik heb je alweer zolang niet gezien! Maar het beeld in m'n hoofd klopt vast nog.
    Lieve Paul, heel leuk weer van je te horen en alle goeds op de reis.
    Jiene
  12. Mayke:
    13 april 2022
    Ongelofelijk wat je weer allemaal doet jij jonge klipgeit! Zo trots op jou en zo heerlijk te lezen hoe je jezelf weer met je charmante ik overal weer naar binnen kletst voor wat versnaperingen hahaha. Die kortstondige contacten doen je goed, selecteren, overleven en weer door hahaha.
    Maar zonder gekheid, heerlijk Paul. Morgen weer op naar nieuwe avonturen.

Heel veel liefs en dikke zoenen, geniet van je trip!