Entrepeñas

19 april 2022 - Entrepeñas, Spanje

Een pracht wandeling vandaag. En dan bedoel ik vooral het land waar ik doorheen liep. Erg mooie dorpjes en een prachtig landschap. In sommige dorpjes zouden ze zo een middeleeuwse film op kunnen nemen. Tussen de laatste twee dorpjes zat een flinke afdaling en direct daarna weereen flinke klim, hemel, er leek geen eind aan te komen. Hier moest ik toch wel een paar keer stilstaan. Aan het begin van de tocht liep de route paralel tussen de N-525 en de A-52, twee drukke wegen, dat gaf de nodige herrie. Toen het pad afboog van deze twee wegen stond er in het boekje dat het slecht aangegeven was en dat je goed op moest letten. Moet je net mij hebben, ik, degene die zo makkelijk misloopt. Het wonder is geschied, ik ben niet misgelopen, schouderklopje. Voor dat ik Mombuey uitliep moest ik eerst boodschappen doen, wat me zondag overkomen was (een dag leven op 6 cupcakes en water) wilde ik nu niet weer laten gebeuren. Ik had op Google maps gezien dat in de dorpen die ik door zou lopen geen bars of winkels waren. Ik heb aardig ingeslagen. Nadeel was natuurlijk dat ik het ruim 15km mee moest sjouwen. Is me gelukt. Wat wel tegenviel was het weer, behoorlijk bewolkt en fris. Om een uur of 12 brak de zon pas door maar dat duurde maar een uur. Het heeft het plezier van de wandeling niet kleiner gemaakt. Ik heb erg genoten vandaag.

in Cernadilla, een prachtig dorpje met veel gerestaureerde woningen nam ik een eerste pauze, ik zat op een bankje een beetje om me heen te kijken toen ik merkte dat mijn oog telkens naar een plek getrokken werd. Het was een omheining langs de weg. Het waren van die platte, op elkaar gestapelde stenen die een muurtje vormen. Ik genoot sowieso van de schoonheid van de plaats, heuvelachtig, groen, bosachtig, mooie huizen. Ter plekke besloot ik dat hier de brief naar Karl in de muur gestopt moest worden. Ik vond een mooie sleuf, schoof de brief daarin en duwde hem nog wat verder met een stokje, onzichtbaar. Ik ben tevreden. Ik ben beslist geen vaag spiritueel type maar het feit dat de plek zo onweerstaanbaar leek verbaasde me wel.

Morgen de laatste dag. Buen Camino

1. Henk:
    Hoi Paul!
    Ik heb al jouw berichtjes gelezen en jouw reis zo kunnen volgen. Mooie verhalen en mooie ontmoetingen. En een mooi afscheid van Karl. Ik hoop dat je straks met een goed gevoel zal terug kijken op dit avontuur! Morgen je laatste tocht! Geniet er van.
  2. Tineke Kalis:
    19 april 2022
    Lieve Paul, allereerst: wat schrijf je mooi.
    De een na laatste dag alweer, het is voorbij gevlogen. Wat bijzonder dat je Karl op deze reis een plek hebt kunnen geven. En dat je juist in dit dorp Entrepenas de brief in een muurtje geschoven hebt: Entrepenas betekent 'tussen verdriet'. Mooi hoor! Liefs Toen
  3. Astrid:
    19 april 2022
    Het leest een beetje als een film, ik zie het zo voor me en de brief mooi met een stokje tussen de stenen weggestopt… wel even slikken 😢 Morgen je laatste wandeldag, succes!! 😘😘
  4. Trudy:
    19 april 2022
    Morgen Via Gladiola zonder bloemen maar met heel veel voldoening.
    Geniet van Madrid ! 💐🌷🌺🌻
  5. Aleida:
    19 april 2022
    Morgen alweer de laatste dag. Fijn dat je de brief voor Karl een mooie plek hebt kunnen geven. Geniet van je laatste wandeldag morgen!
  6. K. Ruiter:
    19 april 2022
    Mooi plekje voor de brief aan Karl, mop!! Ben trots op je hoe je het allemaal doet. Denk dat ik het je niet na zou doen. Succes morgen. Hoop dat Peter je staat op te wachten.
  7. Aad:
    19 april 2022
    wat een prachtige plek voor je afscheidsbrief.De plaats is er voor gemaakt.Mission completed.Nu nog even doorstappen en hopelijk valt het weer morgen mee.Succes met het laatste traject.
  8. Marjanne:
    19 april 2022
    Wat een mooi verhaal weer van een mooie tocht! Fijn dat je Karl zo’n mooie plek hebt kunnen geven, heel bijzonder door.
    Morgen alweer de laatste wandeling, geniet ervan en wees vooral trots op jezelf!
    Liefs
  9. Marianne:
    Morgen met bloemen. 🌹🌹🌻🌻🌷🌷🌼🌼💐💐
  10. Toke:
    20 april 2022
    Al weer een prachtige beschrijving van je dag! Fijn dat je er zo van kan genieten en je er een mooie betekenis aan kan geven. Ik wens je voor morgen een geweldige afsluitende tocht.
  11. Marga & Aad:
    20 april 2022
    Alweer de laatste dag vandaag! Wij zijn trots op je hoe je het allemaal gedaan hebt Paul!
    Chapeau! 😘😘
  12. Joke Baars:
    20 april 2022
    Geniet van vandaag! Ging snel voorbij. Heb genoten van je reisverhalen.
  13. Magda:
    20 april 2022
    Mooie verhalen Paul. Succes bij de laatste wandeling!
  14. Baukje Postma:
    20 april 2022
    Oets en Baukje vinden je verhalen prachtig en stoer .
    Dankjewel Paul
  15. Annette Van Zijp:
    20 april 2022
    Jammer voor ons dat het einde vd reis nadert. Heb genoten van je verhalen.
    Succes met de laatste kilometers. Ik hoop voor je dat de reis je hebt gebracht wat je je had voorgesteld.
    Lieve groet, Annette