Puebla de Sanabria

20 april 2022 - Puebla de Sanabria, Spanje

De laatste rit en wat voor een. Prachtige natuur, mooie dorpjes weer met mooie huizen. Het verschil was dat er nu geen weidse akkers meer te ontdekken waren, alleen nog maar bosland. Verder was er in tegenstelling met gisteren alleen maar zon maar daar tegenover stond dat de temperatuur een stuk lager was. Het landschap was heuvelachtig maar nergens te sterk klimmend of dalend. De tocht voerde ook langs verschillende dorpen waardoor de afwisseling groot was. Kortom, een laatste dag die in een lijstje thuishoort. Wat betreft de tocht laat ik het hierbij.

er waren een paar van mijn lieve volgers die zich afvroegen of ik niet langer door had willen lopen om zo nog meer aan de rouw te kunnen werken. Hier kan ik kort over zijn: nee dus. Dit waren op het gebied van rouwverwerking behoorlijk intensieve dagen waar ik ook erg blij mee was. Maar je moet weten dat er tussen ziekenhuisopname en overlijden 4 dagen zaten, het kwam als een donderslag bij heldere hemel. De laatste 2 dagen ben ik niet bij Karl weggeweest. Na zijn overlijden heb ik met de geweldige Wilma de Uijl de uitvaart geregelde  daarna ben ik 4 weken bezig geweest met het leegruimen van zijn appartement. Eind januari/begin februari  ben ik nog 10 dagen in Spanje geweest waar Karl ook nog veel langs is geweest en nu deze reis. Voor dit moment vind ik het genoeg waarmee ik niet wil zeggen dat het nu helemaal over is, voorlopig is het goed zo.

ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de hartverwarmende reacties, het betekende erg veel voor me

Tot slot, vanochtend luisterde ik weer even naar de radio en daar kwamen de Simple Minds voorbij, een band waar Karl en ik gek op waren in de 80er jaren. Het nummer ‘Don’t You (Forget About Me)’. Ik zal het zeker niet doen.

Bedankt voor het lezen, bedankt voor het reageren

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tineke Kalis:
    Toppert! En jij bedankt dat we je konden volgen. Ik zal het missen . Liefs Tien
  2. Petra Bouwmeester:
    20 april 2022
    Lieve Paul... je hebt het weer voor elkaar gekregen... een hele prestatie en zalvend voor de ziel ... uk vind het superknap van je dat je dit soort dingen doet... je zorgt goed voor jezelf.... gefeliciteerd met het behalen van deze reis en sterkte daar waar nodig is.....knuf van mij voor jou xx
  3. Hans Ulrich:
    20 april 2022
    Paul, dank je wel voor de mooie berichten. Ook wij hebben Karl in onze gedachten en de laatste dagen helemaal natuurlijk. Nogmaals bedankt en het gaat je goed.
  4. Daniëlle van der Kooy:
    20 april 2022
    Hi Paul, wat een kanjer ben jij om dit soort wandelingen te ondernemen.
    Heel inspirerend om je te mogen volgen.
    Lieve groet, Daniëlle
  5. Godfried:
    20 april 2022
    Paul, eigenlijk ben je ook best lief! Ik stuur je nog een muziekje dat het gemakkelijker maakt om Spanje weer voor even achter te laten, het land met de ideale ziel voor poëzie (Lorca), muziek (Granados) en hout (voor de gitaren). Goede reis terug naar ons fijne kikkerland, bedankt voor het delen, sparkle in the rain
  6. Saskia Van der kreke:
    20 april 2022
    Paul jij bedankt om elke dag een mooi reisverhaal te schrijven . Ik heb genoten.
    Goeie reis terug. 🤗
  7. Astrid:
    20 april 2022
    Wat een mooie tocht heb je gemaakt! Was leuk en bijzonder om je te volgen. Goeie reis terug, ook weer lekker om naar huis te gaan!
    😘😘
  8. Trudy:
    20 april 2022
    Bedankt voor je prachtige verhalen.
  9. Reggy:
    20 april 2022
    Gefeliciteerd Paul met de volbrachte tocht. Nu naar Madrid maar pas op …… het kan gaan sneeuwen daar 😱
  10. Reggy:
    20 april 2022
    Gefeliciteerd met het volbrengen van de tocht. Nu naar Madrid, maar pas op, ze zeggen dat het er sneeuwt 😱
  11. Aleida:
    20 april 2022
    Dank Paul dat ik weer mee mocht op deze tocht!
  12. Reggy:
    20 april 2022
    Ik dacht dat mijn eerste reactie niet geplaatst was, dus daarom een tweede 😩
  13. As:
    20 april 2022
    Filicidaded Paul! Geweldig!Thx voor het meegenieten.
  14. Marjanne:
    20 april 2022
    Wat een geweldige prestatie heb je weer neer gezet Paul, gefeliciteerd! Ik vond het super om je verhalen te lezen en mee te genieten. Fijne thuiskomst en liefs voor jou en Peter!
  15. Magda:
    20 april 2022
    Dank voor je mooie verhalen! Goede terugreis gewenst en sterkte met het vervolg van het rouwproces. Goed dat je deze tocht ondernomen hebt.
  16. Aad:
    20 april 2022
    De vele jaren met Karl neem je overal met je mee en het verwerken van zijn dood gaat ook nog lang door.Jouw verwerking in Spanje heeft wel geholpen hem een plaatsje te geven.Je nieuwe heup heeft het gehouden en je verhalen zijn door velen met plezier gelezen.Nu genieten in Madrid en dan met rijke ervaringen naar huis.Wie weet wat je nog meer gaat ondernemen.
  17. Louise:
    20 april 2022
    Dankjewel voor jouw verhaal, je hebt me er op attent gemaakt dat niet alles meteen en tegelijkertijd moet. Alles mag op zijn eigen tijd, rouwen, een zieke verzorgen, verhuizen. Ik ga het proberen, stap voor stap, een voor een. Warme groet
  18. Toke:
    21 april 2022
    Wat een mooie verhalen. Dank voor het meereizen! Veel plezier in Madrid! En dan lekker naar huis.
  19. Joke:
    21 april 2022
    Mooie woorden, mooie afsluiting.
    Goede terugreis en tot gauw.
  20. Pien:
    21 april 2022
    Dank voor je mooie beschrijvingen van een emotionele reis! Dank!!
  21. Annette Van Zijp:
    21 april 2022
    Dank Paul! Goede reis terug en welkom thuis voor straks!
    Koester alle mooie herinneringen!

Lieve groet,Annette
  22. Anne:
    21 april 2022
    Paul, dankjewel voor je mooie, bijzondere verhalen.
    Het is weer volbracht. Wel thuis straks.
    Liefs, Anne
  23. Marianne:
    22 april 2022
    Proficiat Paul. Het was een bijzondere tocht voor jou. Emotioneel, voor je lichaam en ook heel leuk. Hoop dat het je bevalt in Madrid en straks samen met Peter en de hond thuis.