Granja de Moreruela

14 april 2022 - Granja de Moreruela, Spanje

Vandaag een geweldige wandeldag gehad, veel afwisseling in het landschap, prachtig weer, zonnig maar een beetje fris. Ik was al vroeg aan de wandel gegaan, rond 8 uur liep ik het dorp uit. Buiten het dorp was een moeras met daarin een massieve rots waar een kerk op gebouwd was. Erachter lag een grote begraafplaats, ach, die mensen moeten ook ergens heen tenslotte. Het pad voerde langs een afwisselend landschap, niet alleen meer de weidse velden maar ook ruw land en kleine bossages. Jammer genoeg ook een paar kilometer langs de snelweg. Om mijn slaapplaats voor vannacht te regelen moest ik een zekere Victor bellen. Zijn zaak zat vol maar als ik zeker zou komen had hij een slaapplaats voor me. Omdat ik geen Spaans spreek vond ik het wel lastig.als reddende engel kwam daar de Mexicaan met zijn vrouw aanlopen. Hij bood aan om te helpen. Victor nam helaas niet op. Om 9 uur heb ik Tineke gebeld die hem wel te pakken kreeg. Alles zou in orde komen, als ik bij het dorp aangekomen was moest ik hem bellen als ik bij de kerk kwam. Bij binnenkomst in het dorp hoorde ik mijn naam, het was de Mexicaan met achter zich Victor. Victor nam me mee naar zijn herberg, ik kreeg zijn kamer, hij zou ergens anders gaan slapen. Een pracht herberg, veel muurschilderingen van Victor zelf, erg groot ook. Kortom, ik zit gebakken vannacht. Onderweg hier naar toe heb ik nog een tijd staan praten met Alan, de Maltees en later in een kroeg met Noa, de Israelische. Het was echt zo’n dag waar ik blij van werd.

Buen Camino

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marga & Aad:
    14 april 2022
    Wij genieten van je verhalen Paul!
    Dikke kus van ons!
  2. Aleida:
    14 april 2022
    Wat een fijne dag en wat heb je dan veel aan de contacten die je opdoet. Hopelijk morgen weer zo een dag en dan zonder snelweg!
  3. Reggy:
    Hihi, hoe boek je een overnachting 😅 Geweldig verhaal. Ga zo door Paul 👍
  4. Aline:
    14 april 2022
    Klinkt inderdaad als een heerlijke dag! Fijn!!
  5. Mayke:
    14 april 2022
    Goed geregeld Paulus. Je jaagt zelfs mensen hun eigen bed uit hoe krijg je het toch weer voor elkaar!
    Vast de eerste keer dat je blij bent dat je iemand het bed uitgejaagd hebt hahaha.
    Geniet met volle teugen Paulus, geniet van je vrijheid en de kracht van je benen die je brengen naar zulke mooie plekken en ontmoetingen.
    liefs
  6. Marjanne:
    14 april 2022
    Dat was wat je noemt een dag met een gouden randje! Een mooie herinnering aan een tot nu toe prachtige tocht! Hopelijk nog heel veel van deze bijzondere dagen !

Lieve groet.
  7. Tineke Kalis:
    Dit was weer 'disfrutandolo' ... genieten.. gracias Pablo
  8. Aad:
    14 april 2022
    De foto van dat moeras is een plaatje Paul.Geweldig om dit ,via jou,te mogen zien.Het is hartverwarmend hoe mensen daar de wandelaars met liefde omarmen.
  9. Mireille:
    14 april 2022
    Wat leuk, de mensen die je ontmoet en dat iedereen zo gastvrij is en bereid te helpen. Dat maakt het zeker zo leuk om elke keer weer terug te gaan om weer een stuk te wandelen!
  10. As:
    14 april 2022
    Heerlijk verhaal! Ik verheug me op de live vertellingen. Johan en Peter nu eten. Jij in Victors bed, ik alleen in bed.. Maar wel mooi in Spanje🌞
  11. Astrid:
    14 april 2022
    Wat leuk weer!! Ik zou graag ff zeker weten van m’n slaapplekkie voor de nacht 🥺 Maar: Het komt toch altijd weer goed… dat zie je maar weer 😊☀️ Genoeg avontuur! 😘😘
  12. Marianne:
    14 april 2022
    Deze dag was goed Paul. Genoeg avontuur. Super.
  13. K. Ruiter:
    14 april 2022
    Never a dull moment met jou, Paulus! Heerlijk je verhalen te lezen. Ik hoop dat Viktor zijn bed wel even verschoond heeft voor je 🤪. Hopelijk morgen weer Zo'n mooie dag voor je. Dikke knuffel 😘