Tábara

15 april 2022 - Tábara, Spanje

Een prachtige dag vandaag, het lijkt ook wel elke dag warmer te worden. Dat wordt dus nog vroeger starten om de warmte voor te blijven. Ik ben nu twee dagen om 8 uur gestart maar veel eerder dan 7.30 zal niet lukken want dan is het nog donker, aangezien ik erg makkelijk de weg kwijt raak moet ik zeker niet in het donker gaan lopen. Toen ik het hostal uitliep liep ik de Mexicaan (heet Django) en zijn vrouw (heet Ellen) tegen het lijf. We liepen een klein stukje samen op maar zij hadden toch een hoger tempo. Ik kwam ze net weer tegen hier in de herberg (de eerste keer sinds ik hier kwam dat ik in een herberg slaap, 14  bedden. Het is lang niet vol). Het eerste stuk was prachtig, beetje ruw en een paar landerijen waar prachtige koeien landerig stonden te wezen. Na een kilometer of 8 moesten we de gewone weg weer op omdat er een rivier (de Esla) overgestoken moest worden. Na de brug konden de wandelaars kiezen: linksaf de camino weer op of op de weg blijven. De camino weer op betekende een slecht pad langs de rotswand die de oever was van de rivier, kronkelig en erg hobbelig. Ik besloot met mijn hoogtevrees maar op de weg te blijven. Na een kilometer of twee kon ik weer de camino op, het gevaar was geweken. Omdat ik de stilte om me heen even zat was ging ik een uurtje radio luisteren. In dat uur kwam “impossible” van Nothing but Thieves langs, toevallig het nummer dat ik uitgekozen had als laatste nummer bij de uitvaart van Karl. Ik vond het een prachtig nummer en Karl ging er ook voor. Het zinnetje “I thought it was impossible” sloeg aan. Het stak even behoorlijk en ik vind dat ik daar nog wat mee moet. Wat zal nog blijken. Verder prima gewandeld, geen problemen meer met het oude lijf. We zijn over de helft, morgen een korte dag, maar zo’n 14 km naar Vilanueva de las Peras, heerlijk.