Montamarta

13 april 2022 - Montamarta, Spanje

Vanochtend redelijk op tijd uit het hostal vertrokken. Ik zat naast het centrum en had geen idee hoe ik weer op de route moest komen. Ik ben dus gaan lopen, zonder resultaat. Na anderhalf uur gaf ik de moed op en heb een taxi naar een 6 km verder gelegen dorpje genomen. Zelfs daar had ik nog moeite om de weg te vinden. Eindelijk zag ik een dorpeling lopen en vroeg aan hem waar de camino was, ik bleek er op te staan. Wat volgde was een volkomen saaie route waar ik zelfs niet mis kon lopen. Wel door die velden heen waar ik zo van hou. Door de saaiheid hoefde ik niet op te letten en kon ik heerlijk alleen zijn. Wel weer wat internationaal volk gezien en gesproken, de Maltees, Benny uit Denemarken, een Fransoos, Noa, de Israelische, de Mexicaan die met zijn Australische vrouw in Amerika woont, de Duitser en zelfs een Spanjaard. Het weer was heerlijk om te lopen, eerst wat mistig, daarna bewolkt maar niet dreigend met regen en om 12 uur kwam de zon goed door en kon het vest uit en de zonnebrand op. Ik was om 2 uur op de plaats van bestemming, lekker vroeg dus.

Ik wil iedereen die reacties heeft gestuurd heel erg bedanken. Ik geniet er telkens heel erg van. Een paar mensen hebben vragen gesteld. Aan het einde van de rit zal ik ze beantwoorden.

Buen camino

1. Marjanne:
    13 april 2022
    Ik geniet erg van je verhalen Paul, jammer dat het vandaag een wat saaie dag was! Waarschijnlijk morgen stukken beter!
    Fijne avond en tot morgen!
  2. Loes Starreveld:
    13 april 2022
    Jammer van de saaie omgeving maar volgens mij heb je toch enorm genoten (en anders ik wel ;-))
    Lekker om een beetje vroeg uitgewandeld te zijn lijkt me en morgen weer met frisse moed verder 🙏
  3. Astrid:
    13 april 2022
    Die foto met dreigende lucht geeft het goed weer, vast van dat broeierige weer!
    Morgen maar wat minder saaiheid hoop ik voor je… 😉😊 (nog geen spierpijn??😝) Succes! ☀️
    Xx
  4. Mayke:
    13 april 2022
    Hopelijk is de temperatuur goed wandelweer.... En maar even stoppen met regenen.... Zet m op!
  5. Aad:
    13 april 2022
    4 foto’s en 4 opstekers Paul.Dit verveeld nooit.
  6. Godfried:
    Tijd voor ingetogen flamenco, Paul: zie WhatsApp!🌜
  7. Corrie Boer Michels:
    13 april 2022
    Super leuk Paul om je bespiegelingen weer te lezen. Lijkt me mooi om dit avontuur weer aan te gaan. Mooie ontmoetingen of met je eigen mijmeringen en Karl in je gedachte als reisgezel. En vooral in je eigen tempo. Geeft niks om af en toe wat te verdwalen…toch? Geniet mooi mens😘
  8. Tineke Kalis:
    13 april 2022
    Heerlijk dagje weer, saai hoort erbij toch. En kan je onderwijl op kleine details letten onderweg ( vlindertje) .. Ik keek om 15 u al uit nr je verhaal! Dank! X tien
  9. Petra Bouwmeester:
    13 april 2022
    Hi Paul .. zo te lezen ben je heerlijk aan de wandel ..... maakt geen moer uit om een keer een saaie dag te hebben toch ? Morgen gewoon dubbel genieten .. keep going👍🏼👍🏼👍🏼🥳⚘️
  10. Aleida:
    13 april 2022
    Goed dat je vandaag en morgen een relatief korte route hebt ( ik doe het je niet na hoor, de korte route, laat staan de lange)
    Geeft je tijd om na te denken en ook te genieten van je mooie tocht. Ik geniet met je mee 👍😃
  11. As:
    13 april 2022
    Vlinders, ooievaars, mensen… Helemaal niet zo saai eigenlijk😉
  12. Annette Van Zijp:
    14 april 2022
    Prachtige saaie foto's. Je verhalen niet!
    Ik geniet met je mee!
    Lfs Annette
  13. Anne:
    14 april 2022
    Prachtig Paul, die foto van het ooievaarsnest.
    Ik geniet van je wandelverhalen. Mooie tocht nog!
  14. Toke:
    15 april 2022
    Ik dacht altijd dat wandelen best saai kon zijn. Maar het tegendeel blijkt waar. Super leuke verhalen, Paulus. Ik lees ze met plezier!