de wandeling gaat beginnen

6 april 2015

imageVandaag is dan de grote dag gekomen. Om 12 uur brengt Peter me naar Haarlem waar ik bij de St Bavo kathedraal ga beginnen met mijn grote wandeling. De eerste dag zal me naar Lisse voeren, niet een bijzonder groot stuk om te lopen maar wel een goede manier om "in" te lopen. Mijjn bagage is niet meer dan 8.5 kilo, mooi dus. Ik had expres niet een heel grote rugzak gekocht zodat ik ook erg kritisch moest zijn over wat ik mee zou gaan nemen. Het is een beetje een grauwe dag, jammer, ik had gehoopt op een feestelijk zonnetje, zeker als je door de bollenvelden loopt is dat prettig.

Ik wil minimaal een keer per week op dit blog gaan schrijven. Ook ben ik erg blij met reacties van de lezers. Het wil niet zeggen dat ik alle reacties zal beantwoorden. Ik vind het spannend wat ik ga doen, ben er ook wel enuwachtig over. Materieel heb ik me goed voorbereid, ik denk dat ik alles wel bij me heb en wat ik niet heb kan ik onderweg nog wel aanschaffen. Routes en slaapplekken zijn ook onder controle, zeker voor de eerste week. Peter komt 2 mei naar Parijs voor een weekend, dan mag ik ook even pauzeren. Wat het spannend maakt zijn de onverwachte dingen die kunnen gebeuren, eenzaamheid, de route kwijt raken, dat soort dingen. Maar goed, ik ga het toch maar doen. Zoals mijn buurvrouw vanochtend al zei: "een mens lijdt dikwijls het meest, van het lijden dat hij vreest, doch dat nooit op komt dagen". Ik denk dat ik me dat maar voor ogen houdt de kmomende tijd.

Ik wil vast iedereen bedanken voor de steun die ik al mocht krijgen en die ik nog ga krijgen. Ik hou jullie op de hoogte, Paul

1. Mireille:
    6 april 2015
    Live Paul, heel veel succes, plezier en goed wandelweer gewenst! De zon gaat vanzelf met je meereizen. We kijken uit naar je reisverhalen.
  2. Ernst Sonneveldt:
    6 april 2015
    Hi Paul, mede namens Christina en Nina nogmaals via dit forum een hele mooie en inspirerende tijd toegewenst. Ik zal mijn buurman monitoren via deze blog. En wie weet Paul, komen we je tegen in juni ergens langs de route. Immers..., wij zijn dan weer op pad met de auto, tent achterin etc. Wij geven je dan wel een slinger.... ;-) Ciao!!
  3. Jos de Vaan:
    6 april 2015
    Hoi Paul, veel succes en mooi ervaringen. Als het even wat zwaarder is denk dan maar aan de woorden van je buurvrouw.
  4. Clarien:
    6 april 2015
    Lieve Paulus, bon voyage. Het ga je goed. We reizen allemaal met je mee maar jij gaat het doen. Dat vind ik al fantastisch. Liefs G & C
  5. Sanne:
    6 april 2015
    Heel veel plezier en succes!
  6. Caroline:
    6 april 2015
    Hoi Paul, ik wens je veel plezier tijdens je tocht. Vanaf morgen lijkt het weer steeds beter te worden. Enjoy!! Brasa!!
  7. Peggy:
    6 april 2015
    Zet 'm op Paul. Veel plezier. De bollenvelden zijn al aan het bloeien....
  8. Annette:
    Ha Paul,
    Nogmaals: een heel goede reis gewenst. Doe rustig aan!
    Ik hoor graag van je. En doe Peter de groetjes. Ook voor hem veel succes gewenst; hij loopt de reis ook mee!
    Liefs, Annette
  9. Henny wijnschenk:
    6 april 2015
    He lieve veel succes we komen zo nog even dag zeggen
  10. Sandra:
    Paul, heel veel succes!
    Je loopt de zon tegemoet!
    Groeten Sandra CA
  11. Guido Giling:
    6 april 2015
    Lieve Paul. Al jaren hebben we het er over en leek het altijd ver weg (later, als ik met pensioen ga, dan....) en nu opeens is het zover. Eindelijk is het moment daar. En juiste dat onbekende lijkt mij zo leuk. Lieve Remi,...Paul. Tot de Belgische grens mag je nog aan ons denken, daarna het avontuur tegemoet. Misschien tot ergens in Frankrijk. Bon Voyage!xx
  12. K. Ruiter:
    6 april 2015
    Lieve Paulus, vandaag even bewolkt, maar t mooie weer komt eraan! Spannend dat t nu echt gaat gebeuren! Jou kennende zit t met de voorbereidingen helemaal goed! Ik hoop dat je leuke mensen tegen gaat komen onderweg en je tot hele mooie leuke en nieuwe inzichten komt (misschien kan je voor mij nog een leuk nieuw toekomstplan bedenken ) xxx Kaars
  13. Louise:
    6 april 2015
    Paul, heb het goed op jouw pad. We leven met jouw mee.
    Bon voyage!
  14. Jeroen Abbes:
    6 april 2015
    Beste Paul, We wensen je een hele goede reis toe. Veel plezier en we leven met je mee! Hartelijke groet en het ga je goed.
  15. Saskia Van der kreke:
    6 april 2015
    lieve lieve Paul, het is nu zover, de dag is aan gekomen!
    Geniet ervan, laat alles maar lekker op je af komen. Ik ben heel erg trots op je! En op Peter! Goeie reis, ik kijk uit naar al je verhalen! dikke kus xxxx
  16. Danny:
    He Paul heel veel plezier en succes met dit geweldige avontuur ! Greets Danny
  17. Magda:
    Lieve Paul,

Heel veel succes/plezier (en soms ook sterkte)! Geniet, en doe straks de groeten aan Toke!
    groet, Magda
  18. Petra Bouwmeester:
    Lieve paul.... heeeeel veel succes ... je kan het !!!! Knuf van petra b. CA
  19. Ellen:
    6 april 2015
    Ha Paul, wat gaaf dat je er echt aan gaat beginnen. Ik hoop dat het een hele mooie ervaring gaat worden. Met misschien diepte punten maar als je daar doorheen komt voel je je zo sterk en ben je blij dat je het meegemaakt hebt. Dat je veel mooie en onverwachte dingen onderweg meemaakt en leuke mensen zult ontmoet. Kortom dat het een reis wordt om nooit te vergeten! Veel liefs, Xxel
  20. Jason:
    6 april 2015
    Heel veel success met het groot loop tocht groetjes Jason xxx
  21. Paula Wijgerde:
    6 april 2015
    Lieve Paul, ik heb je lintje al klaarliggen.... ik ben nu al trots op je vanwege het feit dat je het avontuur aangaat! Goede reis! Ik weet dat je er iets moois van gaat maken want dat kun jij! Dikke knuf! Paula xx
  22. Mijke:
    6 april 2015
    Lieve Paul goede reis tot woensdag :-)
    Ik vind je stoer en het komt goed!
  23. Brenda Brenda:
    6 april 2015
    Lieve Paul, ik moet ook steeds aan je denken. Nu op pad, gelukkig heb ik nog samen met je de inhoud van je rugzak doorgenomen en hoef ik me daar geen zorgen over te maken haha.. Je zal de zon nog s vervloeken denk ik! Mooi wandelweer vandaag! Dikke kus
  24. Ankie:
    Moedig van je Paul.
    Ik wens je veel mooie reismomenten toe en een zorgeloze tocht!
  25. Marc:
    6 april 2015
    Lieve Paul vind het geweldig dat je dit gaat doen , ik heb zo mijn eigen dingen en jij hebt dit gaat zeker lukken en de zon die komt wel kus Marc
  26. Toke:
    Ha Paulus,
    Lisse is waiting for you!!! De bollen bloeien. Je zal hooguit een beetje opvallen tussen de kleine Japannertjes met de selfie-sticks:)

Wij staan straks klaar met thee en appeltaart.

siejoesoen!
  27. Aad:
    Hoi Paul
    De eerste meters zitten er al op en ik ben benieuwd naar de eerste verhalen als je zaterdag hier in Zeeland komt.Morgen weer zon!Groetjes Aad
  28. Peter kappinga:
    6 april 2015
    Dag lieve man, heel raar dat je weg bent, maar we spreken elkaar iedere dag. Veel plezier bij Toke. Kus XXX
  29. Corrie Ockhuysen:
    een geweldige tijd toegewenst
  30. Pien:
    Dag lieve Paul,

Op naar de mooie verhalen, mensen, gebeurtenissen, intens en van dag tot dag! Geniet! Het gaat je veel opleveren!
    En de zon is gaan schijnen...

Dikke zoen, Pien
  31. S&P:
    Hoi Paul,
    We hebben de hele dag aan jullie gedacht.
    Dit is een wens die al jaren speelt maar ik kan me toch heel erg goed voorstellen dat het moment van gaan toch een heel emotioneel moment is.
    Vanaf nu op jezelf met je gedachten die maar draaien en draaien.
    Ik neem aan dat dit tijd nodig heeft om een plaatsje te krijgen.
    Maar gelukkig zijn er heel veel mensen om je heen die het allerbeste met je voorhebben en er ook altijd zijn.
    Ook wij horen bij deze mensen.
    Zet hem op man!!!
  32. Joke Baars:
    6 april 2015
    Het is al laat, dus je zit vast bij Toke aan een wijntje te genieten van deze dag, het begin van je reis! Veel succes, ik kijk uit naar je verhalen. Goede rugzak heb je op de foto ;)
  33. Reggy:
    Lieve Paul,
    Je bent nu al onderweg en zie, de zon is toch gaan schijnen dus het zal wel mooi zijn geweest tussen die bollen. Fijn te lezen dat ik je vanmorgen nog zo'n mooie spreuk kon meegeven. Over een poosje als je al een beetje ingelopen ben zal ik nog een mooi stukje gezegde sturen, wat bij mij is geweest tijdens het lopen van de Camino.
    Ik wens je alle goeds, heb er vertrouwen in dat alles gaat lopen zoals je hoopt.
    Liefs van Reggy
  34. Carmen:
    Ciao Caro Paolo!
    Ik kijk naar buiten en de zon schijnt....je eerste dag is het weer uiteindelijk zeker mee gevallen. ;) Ik fantaseer dat je nu, tevreden over je eerste dag, nadenken over van alles en nog wat wat achter je ligt en wat op je wacht, in het zonnetje een biertje pakt en van de avond geniet....wens je nog vele mooie avonden toe! Voor nu een warme groet en tot een volgend bericht. Xx carmen
  35. Marja:
    Good luck Paul! Heel veel succes en plezier onderweg ;-) liefs Marja
  36. Tineke Kalis:
    7 april 2015
    Lieve Paul.. bewonder je moed en ga je lezen. Ik kijk uit naar je stories. lief dat je zo eerlijk en kwetsbaar schrijft. Ik leef met je mee! big hug, 10 in gambia
    ps niet te zuidelijk gaan: heet !!!! ;-)
  37. Sylvia hoppenbrouwer:
    7 april 2015
    lieve Paul ,..leef met de dag ,..denk hooguit een dag vooruit ,dan.hou je het het langste uit KUSSIE VAN HIER XXXX
  38. Marianne.:
    7 april 2015
    Lieve Paul, het eerste stukje zit er op. Santiago komt in zicht. Hoop dat de ergste zenuwen tot rust zijn gekomen , het zal voor Peter ook niet meegevallen zijn, jullie afscheid.
    Fijne dag vandaag. Buen Viaje.
  39. Marjolein van Gennip:
    7 april 2015
    Ha Paul, het avontuur begint!
    Dat het je veel moois mag brengen!
    Ik ga je volgen!
    Marjolein, CA
  40. Mayke:
    7 april 2015
    Komt helemaal goed Paul, ook al denk je van wel, er kan niets mis gaan, je hebt de tijd, bent niemand iets verplicht, en kan gaan en staan wanneer en waar je maar wilt. Enjoy! En als dat niet zo is, lezen we dat graag terug en zorgen we ervoor dat je de spirit weer krijgt!

Dikke kussen Mayke xxxxx
  41. Jiene:
    Ha Paul,
    Een eerste stop bij Toke is alvast een goed begin van je reis :)
    En vandaag na koude nacht een zonnige dag. Een hele mooie reis toegewenst, ik kijk uit naar je verhalen!
    Alle goeds, Jiene
  42. Paul Römer:
    Toi, toi, toi, Paul
  43. Jobien en Hans:
    9 april 2015
    Hoi Paul,
    Leuk om een "onbekende" (nou ja, wel via Mijke bekend) pelgrim onderdak te kunnen bieden. We wensen je een mooie wandeling, sterkte, want het is nog best een flink stuk lopen, maar vooral veel mooie dagen en ontmoetingen.
    Hartelijke groet uit Rotterdam,
    Jobien en Hans