Villanueva de las Peras

16 april 2022 - Villanueva de las Peras, Spanje

Wat een prachtdag weer, qua temperatuur iets beter dan gisteren. Er stond een heerlijk briesje waardoor het niet zo heet was. Ik had zo’n 15 km verwacht te moeten lopen maar door een afslag te missen werden het er 17.5 km. Ik zou een heel slechte padvinder zijn geweest. Op de omweg die ik maakte kwam ik een kudde schapen tegen die redelijk opgepropt in een omheining stonden te wachten, of om vrijgelaten te worden of op de vrachtwagen naar het slachthuis. Ik hoopte natuurlijk op de eerste mogelijkheid. Ze werden bewaakt door 6 enorme honden die, toen ze mij zagen, blaffend en grommend op me af kwamen. De meest heldhaftige kwam kwijlend op me af maar bleef een paar meter van me af staan kijken. Nee, ik was niet bang als je dat soms vroeg. De hele omweg was zo’n 2.5 km, ik was blij dat ik weer een “normaal” routepaaltje zag. Verder weer prima gewandeld. Ik begin er achter te komen dat ik routes tot zo’n 20 km het prettigst vind, daarboven    wordt het me wat zwaar, ik ga wat zwalken en krijg last van mijn voetzolen. Het zal toch de leeftijd zijn vrees ik. Vandaag ook weer met Karl bezig geweest, wat mis ik, wat hadden we samen, wat was het gezamelijke plezier, wat de ergernissen. Mooi dat het nu gebeurt. Verder was het een kalme dag. Ik zit in een herberg die midden in de verbouwing zit, omdat het zaterdag is, morgen pasen, heb ik er geen last van. De mensen die ik ontmoet heb tot nu toe zijn allemaal voor me uit gelopen, morgen zijn ze nog verder. Aangezien ik woensdag stop, zal ik ze niet meer inhalen. Jammer, maar dat is the way of the camino.

Buen Camino

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans Ulrich:
    16 april 2022
    Mooi Paul ik heb bewondering voor je, fijne Paasdagen en verder succes met het lopen.
  2. Ruud Douma:
    16 april 2022
    Lieve Paul, wat heerlijk om door het lezen van je blog het gevoel te krijgen dat ik een beetje met je meeloop. Wat mooi dat je deze tocht opdraagt aan Karl. Ik las vandaag pas dat hij is overleden. Veel liefs en ik stuur je in gedachten wat W5 :) Met de W van Wandelen?
  3. Saskia Van der kreke:
    16 april 2022
    Mooi Paul, ben erg trots op je. Mooi dat je nu de tijd neemt om te rouwen.
    Succes verder met het lopen. 💪👏❤️🐣
  4. Aleida:
    16 april 2022
    Goed dat je u weet dat rond de 20 km voor jou het beste loopt. Nu nog leren navigeren :) Wellicht dat de bekenden ook weer ergens een dag stoppen en kom je ze weer tegen. En anders kom je natuurlijk weer nieuwe leuke mensen tegen!
  5. Toke:
    16 april 2022
    He Paulus, je tocht verloopt denk ik echt zoals je gehoopt had. Met mooie ontmoetingen met nieuwe mensen en ook met jezelf.
    Heerlijk om je verhalen te lezen. Zoals ik al zei toen we nog samen werkten: met Paul krijgt de dag een sterretje.
  6. Anne:
    16 april 2022
    Wat een mooie blauwe lucht steeds.
    Goed om op deze manier te rouwen om je vriend, Paul.
    Fijne paaswandeling!
    Groetjes, Anne
  7. Tineke Kalis:
    16 april 2022
    "Akela, wij doen ons best" schoot het door me heen toen ik las van je 'navigatie-kunde' 😁
    Ik ben apetrots dat je zo elke dag weer verder gaat cq opnieuw begint. Mooi om te lezen over jou en Karl, rouwen met soms een lied, soms een gedicht en soms met een paar zen-koeien.
    Geniet van je avond💫👈💫
    Morgen op weg naar: ik lees Calzadilla de Terra... is dat niet te ver?!?
  8. Marjanne:
    16 april 2022
    Fijn weer zo’n mooie wandeling! Ik maar een diepe buiging voor je moed en doorzettingsvermogen! Veel liefs
  9. As:
    16 april 2022
    Mooi verhaal om bij thuiskomst aan Bika te vertellen, stoere Paul! Wat geniet ik van je verhalen, thx
  10. Astrid:
    17 april 2022
    20 km… ik vind het veel hoor, (en bij mij zit de 6 nog niet eens in de leeftijd…) en dan èlke dag… 👍 en ik had rechtsomkeert gemaakt bij honden in de verte sowieso!

Om zo al wandelend te kunnen denken over je lange vriendschap met Karl lijkt me fijn en ook niet makkelijk… succes weer morgen en veel liefs
  11. Annette Van Zijp:
    17 april 2022
    Prachtig verhaal weer Paul! Zelf zit ik nu in Drenthe met gezin. 9 km wandelen vind ik al een prestatie, dus 20 km is fantastisch. Ook weer mooie foto's.