De vierde tocht

30 november 2014

De vierde wandeling al weer en wat een prachtig weer om te lopen. Ik had deze keer Amstelveen in gedachte, mede omdat Clarien me uitgenodigd had mijn pauze bij hun te komen vullen. Ik vertrok even over 9 uur van huis en ben door het Oosterpark naar de Amstel gelopen, eerst een stuk aan de oostkant en daarna verder aan de westkant langs Zorgvlied en het Amstelpark. Bij het beeld en de molen van Rembrandt me even staan verbazen over de massa toeristen die daar met bussen naar toe gesleept worden. Ze maken foto's van het standbeeld en natuurlijk de molen maar helemaal niet van het overweldigend groen fluoriserend hek van het schooltuinencomplex er pal naast. Raar volk die toeristen. Vanaf de Amstel de Kalfjeslaan opgelopen die toch wel erg lang bleek te zijn. In Amstelveen heb ik, denk ik, een fikse omweg gemaakt maar Clarien en google maps hebben me er door gesleept. Gepauzeerd en met Clarien naar Buitenveldert gelopen. van daaruit naar de RAI en daar de bus naar huis genomen. Ik had inmiddels meer dan 4 uur gelopen. Ik kan het goed merken dat ik aan het trainen ben. Had ik de eerste keer nog last van mijn tenen, dat is nu niet meer. Ook het opstarten na een wandeling is geen probleem meer. Ik loop weg als een kievit.

Tot slot, deze blogjes schrijf ik na een wandeling. Wanneer ik volgend jaar echt ga lopen naar Santiago wil ik elke week een blog schrijven. Dat doe ik op de site Reislogger. Deze plaatsen voor mij de verhaaltjes op Facebook. Wanneer je op de hoogte gebracht wil worden als ik weer wat geschreven heb stuur me dan (met Messenger) je mailadres. Dan voeg ik je toe aan mijn mailinglist.

1. Louise:
    Hallo Paul,
    Ik vind je verslagen heel leuk. Ik loop, in gedachten met jou mee. Ik ben verbaasd dat je naast de inspanning van 4 uur lopen zoveel oog hebt voor mooie plaatjes. Je kunt wel een toeristisch album van maken.
    Veel groeten en veel loopplezier,
    Louise
  2. Karl Ulrich:
    30 november 2014
    Wat heerlijk voor je dat je straks na zo'n trainingswandeling niet meer met de bus naar huis hoeft, maar opgehaald wordt door Peter met de auto!
    Lieve groet,
    Karl
  3. Peter kappinga:
    30 november 2014
    Wat he ik toch een leuke man.
  4. Peter kappinga:
    30 november 2014
    Wat he ik toch een leuke man.
  5. Toke:
    Ha Paulus!
    Ik vind je stoer met zo veel kracht in de benen:)
    Een goede voorbereiding op DE tocht is belangrijk. En dat je er van geniet is nog belangrijker!

gr took
  6. Aad:
    hoi Paul
    bij het lezen van je wandelverslagen krijg je zin om die plaatsen te bezoeken waar jij je over verwonderd.dat wordt nog wat op die grote tocht.gr aad
  7. As:
    1 januari 2015
    Hola Paul, Feliz ano neuvo!
    Het jaar waarin het gaat gebeuren, lopen naar Spanje.....
    Dat worden prachtige ervaringen en verhalen!
    Besos uit Espana, Astrid
  8. Brenda Brenda:
    25 januari 2015
    Paul het lijkt mij geweldig zo'n ervaring. Natuurlijk weet je t niet, hoe het gaat voelen enz maar daarom ga je dus ook. Dan weet je het! De keren dat ik alleen gereisd heb bijv door Turkije langs de Zwarte Zee ben ik allerlei mensen tegen gekomen inderdaad , bijzondere ervaringen en ik heb me nooit alleen gevoeld. En voor jou geldt ook nog eens, aan t einde wacht jouw liefhebbende Peter ! Kus