vragen, vragen, vragen

22 juni 2015 - Belorado, Spanje

Tijdens mijn reis tot nu toe heb ik veel vragen gehad van reageerders op mijn blog. Misschien heb ik terloops een paar antwoorden gegeven maar zeker niet volledig en op alle vragen.
Hierbij zla ik proberen wat uitgebreider op de vragen in te gaan:
SCHOENEN. Toen ik van huis vertrok heb ik mijn schoenen goed gecontrolleerd, ze waren nog in goede staat, geen zichtbare slijtplekken. Mijn schoenen zijn van het merk MEINDL, maat 47. Een paar weken voor Parijs zag ik dat ze aan een kant behoorlijk gingen slijten aan de zool links. Peter heeft nieuwe voor me meegenomen toen hij naar Parijs kwam, exact dezelfde zodat ik geen problemen met inlopen zou krijgen. Ik heb ze twee dagen in Parijs gedragen en de oude in het hotel achtergelaten, nu, 1200 km later beginnen deze ook weer te lijten maar ze redden het wel tot het eind van de rit.
STOKKEN. in het begin, op de harde wegen heb ik ze niet zo heel veel gebruikt maar nu, op de paden gebruik ik ze veel. Ze geven steun en houden me in evenwicht als het nodig is. Wel moet ik mijn duimen verbinden want het schuurt nog al waardoor het schraal wordt.
AFSTAND. Tot nu toe heb ik zo'n 1800 km gelopen denk ik. per dag loop ik gemiddeld 24 km. Het lijkt allemaal vreselijk veel maar terugkijkend heb ik niet het idee dat het zwaar was. Soms zag ik erg tegen een nieuwe dag op maar eenmaal gedaan was het eigenlijk rumoer om niks. Ik ben afgevallen, ik ben sterker geworden en loop nu veel beter dan een tijd geleden, sneller ook. klimmen gaat me goed af, dalen is nog steeds lastig, zeker de scherpe dalingen. Het wordt dan een beetje week in mijn knieeen en bovenbenen beginnen zeer te doen. Blaren heb ik nog niet gehad, wel af en toe een pijn in mijn benen die vanaf mijn heupen komt. De pijn heb ik niet tijden het lopen maar  komt vaak snachts op als ik op een heup lig. In de loop van de nacht gaat het weer over. Buiten de lichte buikgriep in Frankrijk en het ongelukje met het schrikdraad heb ik eigenlijk nog geen kwalen gehad. Houden zo
WEER. Ik heb vreselijk geluk met het weer. Buiten een bui in Zeeland toen ik naar IJzendijke liep en wat regen in Frankrijk en twee dagen buien in Pamplona heb ik nog niets gehad. Het is de laatste dagen warm maar als je vroeg start is er goed doorheen te komen.
LEEFTIJD LOPERS. Deze varieert van jong (ik heb wel jongens en meisjes van 16 gezien) tot behoorlijk oud. Ik dacht dat iedereen wel 50+ zou zijn maar dat valt dus reuze mee.
FRANKRIJK. Door naar deel twee

1. Marc:
    22 juni 2015
    Dat was een hoop informatie in een korte tijd ,ga lekker door Paul we hoeven niet alles te weten.Dikke kus Marc
  2. Wil hofmeijer:
    23 juni 2015
    Ha die paul,
    Wat een heerlijk banaal onderwerp: het uiterlijk van de wandelkleding! Het eind komt in zicht dus ga vooral nadenken wat peter uit de kleding kast thuis voor je mee moet nemen. Geniet van de laatste etappen! Groet, wil